Injekční aplikace
Meisy
Dobrý den, píchám si pervitin již 3 roky a dost mi otékají ruce, stačí po jednom vpichu po dlouhé době a prsty mám jak špalíčky a žíly sou poněkud \"wytahaný\" přijde mi že skoro nefunkční, existuje na to nějaké řešení co by rukám prospělo? Například nějaká doplňková strava, masti nebo co dodržovat v životosprávě ...Občasně užívám léky anavenol na ředění krve a léčbu žilních stěn a trošičku mi pomáhá ale to bych ho musela jíst pořád a to taky nejde..Mám hodně hustou krev a špatné cévy máme v rodině.. Nebylo by alespoň trochu lepší kdybych zkusila aplikaci do svalu? Ale nevím jak přesně postupowat abych si neuškodila.. Děkuju za odpověď..

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, přechod na jiný způsob aplikace než je nitrožilní, který je tím nejrizikovějším, bych považovala za velice rozumný krok (i s ohledem na tu rodinnou anamnézu). Zkuste se obrátit na nejbližší Kontaktní centrum nebo pracovníky Terénních programů, poskytnou vám ohledně bezpečnější aplikace všechny potřebné informace. (Adresář na www.drogy-info.cz, rubrika Mapa pomoci, to pokud byste neznala konkrétní zařízení). Ty zdravotní komplikace, které popisujete, samozřejmě s intravenózní aplikací souvisí. Léky na ředění krve a masti (např. heparoid nebo ketazon) mohou potíže dočasně zmírnit, ale zázraky od toho nečekejte. Řekla bych, že máte celkem dost důvodů s pervitinem přestat. Dříve či později se k těm zdravotním problémům totiž mohou přidat ještě další průšvihy. Tak to ještě zvažte. Držím palce a ať je těch problémů co nejméně.