drogy
koulicka
Dobrý den již jsem dříve psala pod číslem 761403.Syn žije venku,bratr si ho vzal v bouřkách domu,mluvil se synem o problémech jaké dělá,syn slíbil že se půjde léčit litoval všeho,ale bohužel druhý den už to neplatilo,venku se chová jak blázen,modlí se ,směje do sluníčka,no prostě hrůza.Chtěla jsem se zeptat,když si lidi stěžují,nešlo by třeba zavolat lékaře který by ho odvezl do nemocnice,třeba by zjistili že je syn opravdu nemocný,já s druhým synem si nemyslíme že ted něco bere,ale asi má strach že by zkončil v Dobřanech a proto nechce zajet k lékaři.Je to hrozná situace,nevím jak syna k lékaři motivovat,na koho se obrátit,nechci ho v tomto stavu nechat venku,ale domu ho vzít nemohu,tím by se to asi ještě zhoršilo,je to těžký nechat syna osudu,jsem z Karlových Varů,prosím o radu děkuji

Odpověděl: Blanka Kačírková
Dobrý den, to, že by syn mohl být nemocný, bohužel, nemění nic na tom, že vyhledání odborné pomoci a případná léčba je aktem dobrovolným a plnoletého svéprávného člověka k tomuto nelze bez jeho souhlasu donutit. Nedobrovolná hospitalizace je možná v případě, že by syn svým chováním ohrožoval na zdraví či životě sám sebe či okolí - v tomto případě je třeba zavolat záchrannou službu - nedobrovolná hospitalizace však trvá pouze po dobu akutního nebezpečí - většinou několik dní a prodloužit ji může pouze soud na základě odborných znaleckých posudků lékařů a v pouze v případě závažné diagnózy. Je mi líto, že Vám nemohu poskytnou příznivější informace, ale abyste syna motivovala k návštěvě odborníka, je třeba postupovat tak, jak jsem psala v minulém dotazu - neumožňovat mu jakoukoliv pomocí oddalovat moment, kdy bude pod tlakem tak velkých problémů, že bude nucen své chování změnit. Vám doporučuji vedle odborníka na závislosti vyhledat i psychiatra a konkrétněji se s ním poradit o tom, zda by se nemohlo jednat o psychiatrické onemocnění a jak v takovém případě postupovat, jistě bude mít s podobnými situacemi zkušenosti. Zde posílám kontakty: Kontaktní centrum Světlo, o.s., Krále Jiřího 38, Karlovy Vary, 360 01, telefon: 353 222 742, Jana Huttová, http://www.os-svetlo.net - toto zařízení mimo jiné nabízí v případě potřeby zprostředkování schůzky s psychologem či psychiatrem. Protialkoholní a protitoxikomanická ambulance, doléčování po ústavní léčbě, skupinová psychoterapie, Myslbekova 4, Karlovy Vary, 360 01, telefon: 353 230 880, MUDr. Vladimír Beran. Přeji Vám hodně síly. Mějte se hezky.