Bezmoc
Ell
Dobrý den už jsem jednou psala,že syn 23 let je rok na pervitinu(jehlou)nedávno sem přišel,že chce přestat a že bude bydlet doma,tak jsme ho vzali už po druhé teda....a on vydržel 14 dní a pak si zase dal....před třemi dny odešel a má vypnutý mobil vůbec nevíme kde je no a ted mám strach že zase se objeví a zase bude slibovat aby jsme ho vzali domů,že nemá kde bydlet a je to pořád dokola :-(( nevím co dělat jak se chovat poraďte prosím děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, chápu, že asi není úplně snadné nepomoci dítěti, ale věřte, v těchto případech dost často bývá pomocí to, že přestanete pomáhat. Takto se může vracet domů po různých intervalech, ví, že doma útočiště najde a může to takto probíhat stále dokola. Pokud se Váš syn nerozhodne pro odbornou pomoc a ke svému problému s nelegálními drogami se nepostaví čelem a nezačne je řešit, tak Vy byste mu neměli usnadňovat jeho život s drogou. Jestli chce drogy užívat, ať si nese také veškeré následky tohoto životního stylu i s tím, že třeba nebude mít kde spát, kde si vyprat atd...pokud nepocítí, že Vy jej takto nepřijímáte a má u Vás dveře otevřené, kdykoli on bude potřebovat i přesto, že Vás jeho současná situace trápí, nebude mít absolutně žádnou potřebu na svém dosavadním fungování nic měnit. Takto je to pohodlné. Je dospělí, za své chování zodpovědný, to, že užívá drogy je jeho rozhodnutí. Velice chápu, že toto bývá pro rodiče asi to nejtěžší, proto bych Vám doporučila spojit se s nějakou poradnou pro rodiče či kontaktním centrem, které též s rodinnými příslušníky uživatelů nelegálních drog pracují a tam Vaši konkrétní situaci více podrobněji probrat. Také v těchto zařízeních probíhají tvz.rodičovské skupiny, kde se můžete potkat s dalšími rodiči a vzájemně si poradit, podpořit se, vyměnit si zkušenosti co třeba zafungovalo v jiných rodinách apod.. Myslím, že tato sezení bývají pro rodiče velmi cenná a přínosná. Nemusíte se ničeho obávat, plno blízkých osob tyto poradenské služby využívá, navíc jsou to služby bezplatné a také mohou být i anonymní. Nebojte se jich využít. Napište jaká města jsou Vám dobře dostupná a my Vám můžeme vhodné kontakty doporučit. Také Vám můžeme vyhledat kontakty na zařízení kam by se v případě zájmu mohl obrátit Váš syn. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.