-
irena
Dobrý den začaly mi úzkostné stavy, tak mi byl předepsán lék miabene na noc 10 mg, a 0,25 mg xanaxu dle potřeby, to jsem potřebovala tak 4xdenně toto trvalo asi 2 měsíce, stavy se horšily až jsem musela vyhledat psychiatrickou pomoc a byl mi přidán lék cipralex, ten užívám sestý den, bez xanaxu to samozřejmě zatím nejde, myslíte, že je možné, že už jsem závislá nebo že až zaberou léky cipralex, že to bude možné ještě bez problému vysadit? děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, cipralex je antidepresivum, jehož plný účinek nastupuje nejdříve po dvou týdnech, někdy je tato doba i o něco delší. Takže po šesti dnech užívání ještě nelze očekávat jeho plný efekt. Chápu, že nechcete xanax užívat dlouhodobě a máte obavy ze závislosti. Uvidíte, jak se budete cítit, až vám zabere cipralex a možnost vysazení xanaxu určitě konzultujte podle aktuálního stavu se svým psychiatrem, který vám léky předepisuje. Váš lékař zná vaše obtíže, takže bude nejlépe schopen zvážit případné vysazení nebo změnu medikace. Přeji hodně štěstí a ať je brzy lépe.