-
Kateřina
Potřebovala bych poradit..Začínám pít každý den, mám pocit, že se mi to vymyká..Vypadá to, že jestli s tím něco neudělám budu alkolička (nebo už sem?, nevím..)a to se mi nechce..Starám se sama o 2 děti, mám náročnou práci. Zvykla jsem si, že když přijdu domů, naleju si sklenku vína, někdy si dám pivo, tvrdý alkohol moc nepiju.Nedám si moc, ale dám si každý den..Když jdu do restaurace, nedokážu si nedat nějaký alkohol..Pak se docela zřídím a druhý den je mi špatně a celý den je pryč..Nepiju toho moc, ale nějak tuším, že to je asi začátek..Poraďte mi, prosím, jak se mám od toho oprostit? Jsem poměrně známá osobnost v našem městě a nechci chodit někam tady do poradny. Je možné se prostřednictvím Vašich rad tady nějak vzpamatovat..? Moc Vám děkuji:-)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, je dobře, že píšete. Pokud máte dojem, že Vám Vaše konzumace alkoholu již ,,přerůstá přes hlavu" ( dle toho jak jste situaci popsala to tak zřejmě je ), bylo by zcela nejrozumějším řešením vyhledat odbornou terapeutickou pomoc. I s ohledem na to, že jste sama na dvě děti, máte náročnou práci a jistě plno dalších starostí, které dnešní doba přináší. Bylo dobré, kdyby jste měla někoho, ke komu budete pravidelně docházet a o svých prožitcích hovořit, abyste pak neměla po večerech snahu unikat od reality pomocí konzumace alkoholu. Netuším v jak velkém městě žijete a jak moc Vás obyvatelé Vašeho města znají. Ale zajisté by byla odborná pomoc nejúčinější. Tady na poradně Vám můžeme dát nějaké zcela nejzákladněší rady, doporučit kam se můžete obrátit, ale to co byste Vy nejvíce potřebovala je především pravidelný, osobní kontakt, který Vám zajistí emoční podporu a pomůže Vám se lépe zorientovat ve Vašem ,,spouštěcím mechanismu", který je zapotřebí dobře ,,rozekrýt", abyste i Vy sama věděla jak se kterou situací naložit tak, abyste nemusela sahat po alkoholu. Je to dlouhodobí terapeutický proces a přes internet bohužel vyřešit nelze. Zkuste zvážit, zda by ve Vašem případě nepřipadalo třeba nějaké jiné město, které by bylo ve Vaší dostupnosti. Nebo přehodnotit, zda to, že jste ochotna se ke svému problému postavit čelem a začít jej řešit, je spíše dle mého názoru velmi rozpovědné řešení a rozhodně to není ostudou. Ale to je samozřejmě na Vás. Napište ještě jednou a já se pokusím najít vhodné možnosti, kam byste se u Vás mohla obrátit ( uveďte i další možná města ). Dle toho se pak rozhodnete, zda je využijete či nikoliv. Tak jako lékaři jsou vázáni lékařským tajemstvím, stejně tak psychoterapeuté a sociální pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí a dodržením etického kodexu, z tohoto ohledu se proto nemusíte ničeho obávat. Jste matkou dvou dětí, rozhodně byste pro ně měla být v pořádku, ale to Vy jistě sama víte, proto jste také napsala. Ničeho se nebojte, rozhodně nejste jediná, které se alkohol ,,vymknul z rukou"... Zatím se mějte hezky a napište. M.K.