pervitin hazard alkohol deprese
123
Mel bych takovy hloupy dotaz spíš prozbu podme si ukazat jak probíhají rozhovory v centrech... teda pokud na to mate cas:-/ klep klep menuju se xxx a už nevim kudy kam nesnaším se za to co dělam chci prestat ale vydrzím 3dny a najednou mám uplně jiny myšlenky a sem zase v tom...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, tak jestli jsem to dobře pochopila, nikdy jste před tím žádné zařízení pro uživatele nelegálních drog nenavštívil, po té co jste si vyžádal kontakty na odborná zařízení, se zřejmě k návštěvě chystáte, ale sbíráte odvahu, je to tak ? Opravdu se nemusíte ničeho obávat. Veškerá Kontaktní centra v ČR jsou nízkoprahová zařízení, což znamená, že lze jejich služeb využít kdykoli během provozní doby ( a to i bez objednání ), nemusíte vůbec udávat své jméno a vystupovat pod přezdívkou, můžete se na cokoli zeptat, bezpatně, anonymně. Konzumace nelegálních drog není trestným činem a léčba drogové závislosti je záležitostí zcela dobrovolnou. Tudíž, návštěva odborného zařízení neznamená ,,výslech" a zaké to neznamená, že by Vás hned někam ,,zavírali"...pokud Vy budete mít zájem o to se léčit, pracovníci Káčka Vám velmi rádi pomohou nástup na detox, potažmo do léčebny či komunity zprostředkovat. Ale vše je na Vás a na Vašem rozhodnutí. Pokud byste s pracovníkem individuálně hovořil, také se nemusíte ničeho obávat. Věškerý personál, jak sociální pracovníci, tak terapeuté jsou Vázáni mlčenlivostí a zachováním tajemství, jako lékaři a zdravotníci. Stejně tak musí dodržovat etický kodex. Je pouze na Vás co byste o sobě byl ochoten sdělit. Můžete se připravit na otázky typu : -- jak dlouho užíváte -- jaké typy drog -- kolik Vám je let -- ví to rodiče a okolí -- jste zaměstnán -- co Vám drogy přináší -- co Vám berou -- jak vypadá Vaše braní -- jak Vaši konzumaci vnímáte dnes -- jste ochoten nějaké věci změnit -- jak vidíte svou budocnost -- máte zájem o to se léčit P.S. pokud by Vás ještě něco zajímalo, klidně opět napište. Také můžete poreferovat, když budete mích chuť, jak Vaše návštěva v Káčku dopadla. Zkuste tam zajít a nebojte se, opravdu nikdo Vám tam hlavu neutrhne. Mějte se hezky. M.K.