tabák
inéz
známy šňupe tabák,ale dost v častém intervalu,až moc cca do 1 hoďky 3x i víc,navíc když se mu krabička stratila z dohledu šíleně vyváděl a hysterčil,v minulosti cca před 10 let byl závislý na drogách,je ale podezření že údajně v tom není jen ten tabák,lze to nějak zjistit? díky moc za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, těžko se tyto záležitosti hodnotí přes internet. Ale pokud Váš kamarád měl v minulosti potíže s drogami, varianta na terou se ptáte - je možná. I po dlouholeté abstinenci, může dojít k recidivě, bohužel to takto se závislostmi je. Tážete se jak to zjistit. Tak jako první možnost je, že se ho na toto zeptáte a nabídnete mu pomoc. Pomoc v tom smyslu, že víte, že se při léčbě závislostí tyto ,,zakopnutí" mohou stát a pokud se řeší zavčasu a s odbornou pomocí, je šance na úspěšné zvládnutí. Vhodný kontakt bychom Vám rádi vyhledali - postačí napsat větší města, která jsou Vám dostupná. Pokud se kamarád rozhodne svůj případný relaps zapírat ( což také bývá celkem bežné, jelikož se závislé osoby za své zakopnutí stydí, mají obavu, že zklamou blízké, které je v abstinenci podporovali, myslí si, že svůj problém sami a rychle zvládou... ) nemáte pak pravda moc možností. Můžete dotyčnou závislou osobu otestovat pomocí vzorku moče, ale to by s tímto musel Váš kamarád souhlasit a vzorek Vám dal k dispozici. Orientační testy na detekci z moče, jsou volně prodejné v lékárnách a stojí cca 100.-. Další možnost je získat vzorek ,,tabáku", který šňupe v krátkých intervalech a nechat udělat rozbor v toxiklogické laboratoři, což ale není levná záležitost. Detekce jedné látky z moče provedené laboratoří stojí 487,-, kolik by stál rozbor v tomto případě, bohužel netuším, ale níže Vám uvedu kontakt a Vy se v případě zájmu můžete samostatně a více konkrétněji o těchto možnostech informovat. Testy provedené toxilaboratoří jsou, ale 100% spolehlivé. Ústřední toxikologická laboratoř Ke Karlovu 2 Praha 2 tel : 224 967 188 areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A2 ( v případě mimopražských záležitostí lze veškeré vzorky zaslat poštou ) Zkuste nejdříve s kamarádem promluvit a když tak napište, jak na Vaši otázku reagoval. Dle toho jak se zachová se pokusíme vymyslet jak dál. Třeba Vám vše poví a další varianty jak látku zjistit budou zbytečné. Leckdy tyto osoby čekají až si někdo z blízkých všimne, že potřebují pomoc, jelikož si oni sami o ni nedokážou říct...jsou to vždy tak individuální záležitosti...Také jste nezmínil, zda-li se před 10-ti lety léčil nebo svůj problém s drogami zvládl samostatně, toto je také důležitá informace. Zatím se mějte hezky a pokud bude třeba, napište. M.K.