kontakt
eva
Dobrý den, děkuji za odpověď (viz.email níže).... Mohu Vás tedy poprosit o kontakt(odbornou pomoc)? Jsem z Prahy... Předem děkuji a přeji hezký den... S pozdravem H. > ------------ Původní zpráva ------------ > Od: > Předmět: V?? dotaz byl zodpov?zen > Datum: 10.7.2010 13:18:23 > --------------------------------------------- > Váš dotaz v drogové poradně byl zodpovězen />--------------------------------------------------------------------- > Dotaz: poradite co se mnou? Přístupový kód: 764406 Adresa > odpovědi: http://www.drogovaporadna.cz/dotaz.php?kod=764406 Markéta Kordová (10.07.2010 13:20:17) Zdravím Vás, pomáháním drogově závislým partnerům - bohužel, takto někdy nepříznivě končí. Je mnohem snažší, než-li závislého člověka vytáhnout ,,nahoru\" - nechat se ztáhnout ,,dolů\", ve Vašem případě, kdy jste již měla zkušenosti s drogou a prožívala bolestnou ztrátu matky, to bylo o to jednodušší. Nicméně je skvělé, že se Vám podařilo dokončit školu a v podstatě v ,,normálním\" životě fungovat. Uvedla jste, že chodíte do zaměstnání, zřejmě tedy máte možnost potkávat i lidi, kteří drogy neužívají. Také, ale uvádíte, jakousi propast mezi dvěma těmito světy a Vaši jaksi i pochopitelnou nespokojenost s tím, že vlastně nepatříte ani tam, ani tam... Tím, že si toto vše uvědomujete a jste ochotna to sama sobě přiznat, je dobré znamení, že máte šanci se svým životem naložit tak, aby jste byla více sama se sebou spokojenější. Uvádíte, že víte, že to dobré není, máte pak výčitky svědomí, pro Vás jedině dobře, že jste schopna toto vnímat. Plno lidí psychotropní látky konzumuje, vytvoří si závislost a toto jim nikdy nedojde nebo spíše si tyto skutečnosti nechtějí přiznat. Uvědomění si svého problému je prvním a také základním krokem k nějaké pozitivní změně a ten jste už udělala. Asi by bylo ve Vašem případě zcela nejrozumější, kdyby jste vyhledala odbornou pomoc a pravidelně docházela na konzultace k terapeutovi, se kterým byste mohla více podrobněji probrat Vaše pocity a pracovat na naplnění volného času jinak než dalšími konzumacemi. Já sice upředňostňuji pobytové léčby v terapeutických komunitách, které bývají k řešení závislosti na nealkoholových drogách zpravidla nejúčinější. Vzhledem k tomu, že chodíte do zaměstnání a neberete denně, předpokládám, že budete chtít zvolit jinou formu léčby, v případě, že se pro ni teda rozhodnete. Napište ještě jednou a uveďte města, které jsou Vám dobře dostupná, mohu Vám vhodné zařízení doporučit. Nemusíte se obávat, poradenské služby jsou bezplatné, mohou být i anonymní. Dnes již plno lidí využívá odborné pomoci, je to jediný možný způsob jak šance na úspěšné zvládnutí problému závislosti maximálně zvýšit. Mějte se hezky a napište. S pozdravem M.K.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Evo, Vaše příjmení jsem smazala, naše poradna zachovává anonymitu. Děkujeme za pozitivní zpětnou vazbu a zde zasílám kontakt na ambulantní zařízení. Je opravdu dobře, že jste se pro využití odborné pomoci rozhodla.
Denní stacionář o.s. SANANIM
Janovského 26 Praha 7
tel : 220 803 130, 220 800 041 gsm : 605 212 175 e-mail : stacionar@sananim.cz v
edoucí zařízení : PHDr. Ilona Preslová
Veškeré služby jsou bezplatné. K přijetí do tohoto zařízení nepotřebujete žádné doporučení. Stačí, když si předem zavoláte na uvedená čísla a dohodnete si termín první konzultace. Úplně nejsnadnější způsob, je přijít buď v ÚTERÝ nebo ve ČTVRTEK na tvz. motivační skupinu, která bývá pravidelně v těchto dnech od 10.30 do 12.00 h..Pro Vaši lepší informovanost se můžete podívat na web www.sananim.cz a zadat Denní stacionář ( DST ). Pokud budete mít další otázky, můžete se na nás samozřejmě opět obrátit. Tak Vám budu držet palce ať se Vám daří, přeji hodně sil a když budete mít chuť, napište jak se situace vyvíjí. Mějte se hezky s pozdravem Markéta K.