Xanax a jeho vysazení při závislosti
Slávka
Prosím o radu, jak zvládat abstinenční příznaky z vysazování Xanaxu. Od r.2002 se léčím amb.u psychiatra pro smíšenou úzkostně-depresivní poruchu se somatickou komponentou. Užívala jsem Rivotril 0,5 mg 1/2-0-1/2 při potížích 1/2-0-1 Po šesti letech mi dr.lék vysadil a předepsal Xanax SR 1 mg 1-0-1 Měsíc jsem měla příšerné stavy (dnes poznávám,že to byly absťáky ze závislosti na Rivotril) Před rokem mi dr.snížil Xanax na 0,5 mg 1-0-1 a připsal Asentru,po ní jsem stále zvracela a musela vysadit. Snížení Xanaxu mi přivodilo hrozná muka trvající 2 měsíce. Úzkosti přecházející v panické záchvaty. Takže se další snižování odložilo až do teď. Od května beru 1-0-1 Atarax a od 27.6. Xanax 0,25 mg 1-0-1 Po týdnu mi začalo být špatně od žaludku,motolice,zalehlé uši,trnutí a tuhnutí končetin a obličeje.Bolest hlavy a hrudníku,mírná zmatenost. Lekavé probouzení ze spánku atd. Ataky paniky zatím zvládám rozdýchat nebo si vezmu Atarax již odpoledne. Pohyb a mluvení potíže zhoršují. Protože mě čeká úplné vysazení tohoto\"léku\",tak je mi jasné,že bude ještě hůř a mám obavy jak to zvládat,jak poznat jestli mi některé záchvaty nějak neublíží atd. Omlouvám se za obšírné psaní a děkuji za odpověď a radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, toto není úplně snadná situace. Závislost na lécích se také dost obtížně řeší po internetu. Nejlepším řešením bych viděla toto vše zvládnout pod lékařským dohledem. Netuším do jaké míry má Váš ošetřující lékař zkušennosti s léčbou závislostí. Závislosti jsou dosti specifické oblasti a bylo by dobré se obrátit na lékaře, který se problematice závislostí věnuje. S ním pak naplánovat postupné vysazení léku či obměnu za léky jiné - bezpečnější. Také by zajisté byla vhodná terapeutická podpora. Napište jaká města jsou Vám dobře dostupná, pokusíme se Vám vhodné odborné zařízení doporučit. Zatím se mějte hezky a přeji hodně sil. M.K.