jak dlouho se vyskytuje přítomnost marihuany v moči
Jirka
máme problémy se synem,užívá marihuanu,každý měsíc a od března mu děláme test na marihuanu v moči a výsledek je vždy pozitivní.Tvrdí,že nekouří,tvrdí,že se přítomnost marihuany v moči drží i rok.Zajímalo by mě jak to s délkou teda je?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, neuvedli jste o jaké testy jde, ale předpokládám, že zřejmě o volně prodejné v lékárnách ( ty se sice bežně používají, ale nejsou zdaleka tak spolehlivé jako testy provedené laboratoří ). Vzhledem k cenové dostupnosi a jednoduchému použití je vcelku pochopitelné, že jste volili tento způsob. V případě, že je výsledek testu v rozporu s tvrzením testované osoby, je vhodné nechat test provést v laboraři, kde je výsledek 100% ( kontakt níže ). THC, účinná látka marihuany je prokazatelná v moči v rozmezí 1 až 30 dní - vyjímečně i déle, závisí především na intenzitě předešlé konzumace, na kvalitě drogy a také na organismu, jak je schopen se s tímto procesem rychle vyrovnat. Je to vyždy individuální záležitost, proto nelze nikdy s přesností určit kdy kdo již bude zcela beze stop. Při občasném užití marihuany je prokazatelnost cca do 14 dní. Netuším do jaké míry Váš syn marihuanu konzumoval, ale pokud testy provádíte již od března, je to již čtvrtý měsíc a i kdyby před tím syn konzumoval THC denně a přestal ve zmíněném březnu, měl by být test již v této době negativní. Ale opravdu velmi těžko se tyto záležitosti zhodnotí přes internet. Marihuana se sice v moči drží ze všech látek nejdéle, ale rok je opravdu dlouhá doba... Neuvedli jste také zda-li jste testování zvolili od sebe, či jste Vaše současné potíže konzultovali s nějakým odborným zařízením. Pokud ne, velmi bych tuto možnost odborné pomoci doporučovala. Veškeré odborné zařízení specializující se na problematiku závislosti a zneužívání psychotropních látek nabízí mimo jiné i poradenské služby pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. Pokud napíšete odkud pocházíte nebo lépe - větší města, která jsou Vám dobře dostupná, můžeme vám vhodné zařízení doporučit. Nemusíte se ničeho obávat, plno blízkých lidí těchto služeb využívá, jsou to služby bezplatné a také mohou být i anonymní. Můžete se zde dozvědět chybějící informace, poradit se jak vhodně postupovat dále, jaké zvolit další kroky a jak třeba i lépe syna motivovat k pozitivní změně či jeho návštěvě odborné pomoci, aby své problémy lépe zvládnul. Ústřední toxikologická laboratoř Ke Karlovu 2 Praha 2 areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A2 tel : 224 967 188 Pokud nejste z Prahy lze vzorek se žádankou poslat poštou ( pokud jste z Prahy můžete donést osobně ). Žádanku vystaví lékař ( postačí praktický ), k tomu je pak zaslán výsledek testu, u něj i probíhá úhrada. Detekce jedné látky stojí 487,- ( např. THC 1x 487,- , pervitin + THC 2x 487,- ). Pokud byste měli další otázky, klidně se na naši poradnu můžete opět obrátit. Zatím se mějte hezky. M.K.