opium alkohol agresivita
ari
dobrý den, už rok mám problém s exmanželem.musela jsem se rozvést tento rok v únoru po 30letém manželství.pred 2 lety absolvoval protialkoholické léčení,následne bral necelý rok antabus,potom na nej začal pít a prestal ho brát celkem.pak už z nej ale nebyl cítit alkohol,ale prišla náhlá zmena osobnosti.do toho se pridali školení na spusob finančních pyramid.a pak už byl jen v tranzu a jakoby zfetovaný. nezvykle agresivní.myslela jsem, že je to vliv sekty a že podstoupil nejaké ty dianetické a scientologické zázraky...choval se tak...ale mezitím jsem videla,že navštevuje stránky kde se píše o opiu...začal pálit černé svíčky, ale zase to bylo s vůní opia... utrácí enormní množství penez. na chvíli se ztratí, nevíme o nem, potom se přijde k nám najíst a vyspat... při rozhovorech o jeho závislosti nám stále chce dokazovat že nepije detekčními trubičkami...mám dojem že na drogách...ale co s tím?

Odpověděl:
Dobrý den, takto přes internet je obtížné řící, zda za agresivitou, nezodpovědností a nestandardním jednáním vašeho bývalého manžela je alkohol, drogy, duševní porucha či kombinace více příčin. Nepíšete, zda máte ještě i po rozvodu společné bydliště, pokud ano, bylo by myslím rozumné, vzhledem k chování exmanžela, toto co nejdříve vyřešit a nesdílet s ním domácnost. Jinak v případě agresivity je samozřejmě zcela na místě zavolat policii a záchranku. Pokud vaše děti dosud nejsou finančně samostatné a např. studují, můžete ohledně neplacení výživného na bývalého manžela podat trestní oznámení. Ohledně majetkového vypořádání po rozvodu a případných dluhů vám doporučuji kontaktovat specializované dluhové poradenství, které je bezplatné, a to: Poradna při finanční tísni Americká 22 Praha 2 tel. 222 922 240 www.financnitisen.cz Poradna společnou cestou Donovalská 2331 Praha 11 tel. 272 960 984 www.spolcest.cz Dále se můžete obrátit i na některou z občanských právních poraden, které mají kanceláře ve větších městech, jejich adresy naleznete na www.obcanskeporadny.cz, kde také můžete problémy bezplatně konzultovat s právníkem. Jinak co se týče sdělování informací o zdravotním stavu vašeho exmanžela - jako bývalé ženě nejsou lékaři oprávněni vám tyto informace podávat, výjimkou by byla situace, kdyby měli písemný souhlas vašeho exmanžela. Chápu, že je to pro vás psychicky náročná situace, možná by vám pomohlo vyhledat i psychoterapeutickou pomoc pro sebe, která by vám pomohla toto nelehké období ve zdraví přestát. Pokud byste o něčem takovém uvažovala, znovu napište a uveďte region, zkusíme vám vhodného odborníka doporučit. Přeji hodně štěstí. PS: Vzhledem k tomu, že jste větší část dotazu napsala do "skryté poznámky", odpověď na váš dotaz vyvěšuji také jako skrytou, což znamená, že si ji můžete přečíst pouze vy po zadání kódu, který jste obdržela při odeslání vašeho dotazu.