Žádost o pomoc
Janka
Prosím o pomoc, můj partner má velké problémy se svým 19ti letým synem, začal brát drogy, nedodělal školu a nyní začal pracovat. Jenže si zároveň začal půjčovat od různých pochybných existencí větší obnosy peněz,myslíme si i že se tak stává v době, kdy je pod vlivem nějaké drogy, něco nahází do automatu a za ostatní si zřejmě nakoupí další drogy. Pak přijde v nesnázích s podepsanýma půjčkama za otcem a prosí o pomoc. Slíbí, že už to víckrát nebude a pak se situace opakuje. Během chvíle udělal velký dluh, skoro 200 000kč. Jsme z toho dost zoufalí, kdo mu prosím může pomoci? Moc děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, v první řadě je potřeba dát synovi jasné hranice. Pokud jeho otec vždy směnku zaplatí, nemá syn jediný důvod takto nepokračovat. Když člověk užívá drogy, nedbá na budoucnost, na své okolí, na důsledky toho co dělá. Dokud je pořádně nepocítí. Bude to od Vás vyžadovat hodně odvahy, protože to také znamená přihlížet, jak se syn propadá níž a níž. Jedině tak je ale možnost, že přijde a bude chtít situaci nějak řešit, léčit se, něco změnit. Do té doby ho k tomu nic nenutí. To je ovšem jen obecný princip, každý případ je hodně individuální. Proto bych Vám doporučovala zajít se poradit - klidně bez syna - s odborníkem na závislosti. Pokud nevíte, kde někoho takového najít, napište město, ráda Vám z vyhledáním kontaktu pomůžu.