Dobrý den. Tchán už něco kolem 10 let bere pervitin. Pokaždé má skoro všechny příznaky které uvádíte a Dojezdy jsou také jako vystřižené z nějakého článku. Před pár lety to došlo tak daleko, že ho maminka musela nechat odvézt do Mostecké léčebny. Následovalo vyšetření u psychologa (psychiatra?). Když bylo při důkladném výslechu povězeno, že tchán bere drogy tak pan doktor jen mávl rukou a diagnostikoval Schyzofrenii. Naordinoval nějaké léky, které sice zabýrají, ale jen do doby než se opět objeví droga. Podotýkám, že pan doktor už byl starý, dokonce nedávno umřel. Případ převzala jiná lékařka, ale ta ordinuje podle posudku pana doktora. Jen by nás zajímal váš názor. Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je strašně těžké na dálku posuzovat rozhodnutí jiného odborníka. Nikdy jsem Vašeho tchána neviděla, neznám jeho anamnézu, nevím jestli to, že bere drogy je jen Váš předpoklad, nebo Vám to řekl, viděli jste ho apod. Pokud ale nejste spokojeni s rozhodnutím a péčí lékaře, je to určitě dobrý důvod proč vyhledat jiného odborníka. Není ale také vůbec vyloučené, že schizofrenií opravdu trpí, ať už vedle závislosti nebo bez ní, a pak je třeba nepodceňovat ani tento problém. Zkuste si o svých pochybách promluvit v klidu s jeho ošetřující lékařkou, případně vyhledejte jiného psychiatra, který se ale zabývá také závislostmi. Ten by měl být schopný dobře rozpoznat, co je u Vašeho tchána problémem.