Verča
dobrý den , potřebovala bych poradit . Dala jsem si marihuanu v kombinaci s pár loky vína . Hned asi po minutě přišlí příšerný stavy . Ze záčátku jenom normální stavy při užívání marihuany(smích,zmatenost,sucho v puse) který už sem zažila. Pak ale začlo něco uplně jinýho. Přišlo mi jako bych byla absolutně mimo realitu, jako by byl všechno jenom sen. Měla sem šílenej strach , klepala sem se , kejvala hlavou ze strany na stranu aniž bych o tom veděla , měla sem hodně zrychlenej dech , přišlo mi jak kdyby ze mě mělo srdce vylítnout , viděla sem divně jakoby rozmazaně , potom příšerná panika a zmatenost, strach že umřu , strach z lidí co semnou byli. Nevím jak to popsat ale bylo to strašný . Přišlo mi že to nikdy neskončí , že už se nedostanu do normálního stavu . Nakonec to trvalo asi 3 hodiny, potom se to zmírnovalo a nakonec sem usnula . Určitě vim že nic podobnýho už nechci nikdy zažít . Je možný aby to nebyla jenom čistá tráva? dá se marihuana namáčet například do houbiček ? Vim že lidi co tam byli s náma je tam měli ale ja sem si nic nebrala ( vědomě) . Tak nevim sem z toho hodně zmatená a nevěřim tomu že by někdo moch mít takový stavy jenom z marihuany . A taky jesi na to nemohli mít vliv prášky na bolest ( ibubrufen) , měla sem ten den asi 4 . Díky moc za odpověd

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, velmi těžko se tyto záležitosti hodnotí přes internet. Stav, který jste popsala Vám mohla vyvolat i ,,pouze" marihuana. Marihuana je sice psychotropní látkou, která je řazena mezi tvz.drogy lehké a velká většina lidí na toto spoléhá. Málokdo si uvědomuje, že i účinky THC mohou dost silně ovlivnit lidský organismus, také psychiku. Rozhodně bych vliv THC nijak nepodceňovala, jelikož u disponovaných jedinců může i jednorázové užití, vyvolat velmi vážné psychické obtíže, které se pak nesnadno a zdlouhavě léčí. Leckdy jsou následky již zcela nevratné. Samozřejmě se mohlo stát, že Vám do marihuany mohla být přidána proti Vašemu vědomí i látka další, i toto se bohužel stává. Proto si myslím, že byste si měla dávat velký pozor nejen na další konzumaci marihuany, ale především i na přátele, kterými se obklopujete. Také jste zmínila užití ibubrofenu. Kombinace THC a léku na bolest je také velmi zrádnou záležitostí. Kdykoliv se nějaká psychotropní látka kombinuje s dalšími léky, účinek léku a zároveń drogy je zcela jiný. Rozhodně bych podobné kombinace již nedoporučovala, může to být nebezpečné. Pokud budete mít další dotazy, můžete se na naši poradnu opět obrátit. Zatím se mějte hezky a s marihuanou opatrně, i ta sebou přináší určitá rizika, ostatně jako veškeré nelegální drogy. M.K.