poděkování
Ali
Dobrý den, Já rovněž,jako pisatelka "makami" předemnou se připojuju k poděkování vaší poradně.Poprvé jsem tady začala chodit asi před 4 lety a vrátila jsem se znovu,když se vrátily problémy.V podstatě mi dneska už ani tak nejde o nějakou konkrétní radu na daný problém,ale o to ,že je možné se někomu svěřit se svýma starostma a bolestma.Pro mě je tou nejúčinnější radou to,že závislého je třeba od sebe odstřihnout a nepotápět se s nim.Prostě ho vyhodit.A ačkoli to v prvním momentě člověku připadá strašně těžké,že chudáček nemá kam jít,kde spát a kde se umýt....,tak musím říct,že právě tento moment byl pro mě vlastně úlevovým.Mohla jsem začít doma normálně existovat,to znamená,že jsem si už nemusela střežit peněženku jako oko v hlavě a podobně.Dále mám pocit,že nepodléhám tolika falešným nadějím,že TEĎ je ten moment kdy už se to všechno spraví,že už všechno pochopil.A přesto všechno doufám,že se prostě jednou-brzy všechno spraví.Ještě jednou děkuji vám všem v poradně,že tady pro nás jste.

Odpověděl:
Dobrý den, také vám děkujeme za pozitivní reakci a váš příspěvek. Vím, že to nemáte snadné, ale šance na pozitivní změnu v životě existuje vždy. Jen se člověk musí smířit a přijmout, že to může nějakou dobu trvat a také že existují a dějí se i takové věci, které při nejlepší vůli ovlivnit nedokáže nebo jen minimálně. Na druhou stranu trápení a starosti, jež člověka potkávají, mu umožňují získat zkušenosti, lépe poznat i sám sebe a vlastní život někam posunout. Přeji vám hodně štěstí a trpělivosti a ať je brzy lépe. PS: Jsem ráda, že vám naše poradna pomáhá v tom, že se můžete někde svěřit a vypovídat. Nevím, zda jste i vy byla/jste osobně v kontaktu s nějakým zařízením. Pokud ne, mohu vám to jen doporučit. Osobní rozhovor přináší určitě větší prostor pro to, aby se člověk vypovídal a i k řešení problémů přispívá efektivněji. A osobní poradenství může být stejně jako tato internetová poradna anonymní.