šofér
Dobrý den, měl bych otázku na Vaši drogovou poradnu. asi před týdnem jsem byl při běžné silniční policejní kontrole testován na obsah kanabinoidů v krvi. dnes se mi dostal do ruky výsledek laboratorního vyšetření, ale nejsem z něj vůbec moudrý... nejel jsem sice "zhulený" ale přesto mi v krvi byla naměřena nějaká hodnota. nevíte jaké jsou v současné době zákonné limity pro obsah kanabinoidů v krvi? díky moc

Odpověděl:
Dobrý den, pokud vám v rámci silniční kontroly provedly laboratorní test krve na THC, měli by v prvé řadě rozlišit, zda máte v krvi "metabolity THC" nebo tzv. "aktivní THC". Metabolity THC jsou zjistitelné poměrně dlouhou dobu od posledního užití (až 2 týdny), ale neznamená to, že jste řídil "pod vlivem". Naopak tzv. "aktivní THC" je v krvi krátce - cca 18 hodin od posledního užití, a pokud vám je najdou, má se za to, že vaše schopnosti při řízení mohly být negativně ovlivněny. Není mi známo, že by v tomto směru existovaly nějaké "zákonné limity", ale nelze vyloučit, že laboratoře mají pro interpretaci výsledků tohoto druhu testování nějaká interní doporučení či předpisy. Na vašem místě bych se ohledně výsledku testu nejspíše obrátila na laboratoř, kde vás testovali a požádala je o bližší vysvětlení. Případně se můžete obrátit na Toxikologickou laboratoř v Praze, ul. Na Bojišti 2, telefon 224 967 188 a problém konzultovat s nimi.