reakce
makami
Dobrý den.Vaše poradna je mým pomocníkem a rádcem již zhruba 2 roky.Mám 20 letého syna závislého na pervitinu a THC.Před rokem si díky tomu způsobil těžký úraz hlavy,po kterém byl téměř 3 měsíce ochrnutý po několika nemocnicích.Díky úrazu také již ví,že má pozitivní hepatitidu C a tak jsme doufali,že vezme rozum do hrsti.Bohužel marně-k droze se vrátil.Nebudu zde vypisovat všechny problémy a detaily,jen bych ráda poděkovala za vaši poradnu,díky níž jsem se odhodlala a již rok navštěvuji rodičovské terapie.Moc mi to pomohlo a doporučuji to všem stejně smutným a zničeným rodičům a blízkým.Ačkoli mi rady terapeutů zpočátku přišly tvrdé,dnes již vím,že byly správné a náš problém je věc dlouhodobá.Nejhorší je přiznat problém sám sobě a pak sebrat sílu bojovat proti tak silnému a krutému soupeři....

Odpověděl:
Dobrý den a moc děkujeme za pozitivní zpětnou vazbu a váš příspěvěk tady na poradně. Jsem ráda, že vám rodičovská terapie pomohla a pomáhá. Máte pravdu, že existují problémy, které skutečně ze dne na den vyřešit nelze a závislost v rodině je jeden z nich. Člověk v tu chvíli asi nejvíce potřebuje oporu, aby si to připustil a srovnal se tím. A možnost konzultovat své další kroky s někým nestranným, kdo má s řešením takovýchto problémů zkušenosti má jistě nezanedbatelný význam pro to, aby se situace v rámci možností zvládala tím nejefektivnějším způsobem. Píšete, že synovi je dvacet let a i přes závažné zdravotní obtíže se k drogám vrátil. To je pro vás určitě hodně nepříjemné a náročné. Ale můžu vás ubezpečit, že v praxi se běžně setkáváme s klienty (a není jich málo), kteří začali abstinovat např. až po několika léčbách a řadě životních průšvihů. Ale nakonec to zvládli a byli schopni si dát život do pořádku a začít normálně fungovat. Přeji vám, ať je toto nelehké období u vás co nejkratší a máte dostatek sil to ve zdraví zvládnout. Držte se a pokuste se teď myslet také na svůj vlastní život, své potřeby a nebojte se, pokud to jen trochu jde, dělat si radost. Hodně štěstí.