ibogain
kaštan
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda má někdo zkušenost s terapií ibogainem a prosím o kontakt na nějakého ibogainterapeuta. Odpovědi, prosím, zasílejte emailem. Díky

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den, odpocědi e-mailem neposíláme, ale vzhledem k vaší anonymitě na Poradně to snad není problém. K vašemu dotazu: léčbu závislosti ibogainem tady nikdo oficiálně nedělá a co se týká případných šarlatánů, kteří se o to snaží pokoutně, ty bych vám opravdu nedoporučoval, protože až se něco nepovede, nebudou si vědět rady a způsobí víc škody než užitku. Třeba se dočkáme, že psychedelické drogy budou jednou běžnou a regulérní alternativou stávajících léčebných systémů, ale do té doby bych vás chtěl varovat. Kromě neoprávněné pověsti zázračného léku a kouzla bezpracnosti vám v současnosti ibogainová léčba nic nepřinese, protože de facto neexistuje. Ale za vaším dotazem tuším nějaké konkrétní problémy vás nebo někoho z vašeho okolí. V tom případě bych rád vás povzbudil k tomu, abyste využil současných možností poradenství nebo léčby. Je jich hodně a jsou dostatečně různorodé, aby si každý našel, co mu vyhovuje. Když napíšete blíže, o co jde, pokusíme se vám nějaké možnosti nabídnout.