re-stav
xxx
Matce vadilo ze sem brala leky na deprese.S mou matkou nevyhcazim dobre,nemam k ni zadny vztah,nedovolila by abych se lecila a nesmi se dozvedet cim ted prochazim.Bojim se co by udelala,jak by zase reagovala,cim by me nazvala a podobe.Vztahy v nasi "rodine" nejsou vubec dobre.Z casti je to i duvod proc jsem zacla pit.Stav rozzurenosti a toho ze nevnimam cas je stejny.halucinace ktere sem mela uz nejsou ale zacinam hystericky kricet ze spani z nocnich mur.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pochopila jsem z Vašeho předchozího dotazu, že vztahy ve Vaší rodině a především s Vaší matkou nejsou ideální. Nerozumím sice stále tomu, co Vaší matce vadí na tom, že jste vyhledala odbornou pomoc, pokud jste měla problémy s depresemi, a proč Vám v návštěvách psychiatra a užívání předepsaných léků chce zabránit. Ale zřejmě je to situace, kterou nelze jednoduše popsat ani vyřešit takto přes internet. Nemáte v rodině někoho dalšího, na koho byste se mohla obrátit? Případně z přátel nebo na někoho ve škole? Myslím, že je to problém, který by se měl řešit... bojím se, abyste se nedostala do bludného kruhu... bude potřeba to nějak rozseknout, jinak se takhle budete trápit stále a bude to jen horší a horší. Není možné, aby případně Váš psychiatr nebo jiný odborník promluvil s Vaší matkou? Případně někdo z rodiny nebo z rodinných přátel? Vím, že to máte složité, ale pokud se nepostavíte tomu, co po Vás matka vyžaduje a neuděláte nějaký krok, byť si ho ona nepřeje, tak se asi nikam nedostaneme. Vy máte právo na to, abyste využila lékařskou pomoc, pokud jí potřebujete. Neděláte nic špatně a nikdo nemá nárok Vám bránit. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám poslat kontakt na někoho z kolegů, kdo by se Vám mohl věnovat a pomoci Vám. Jsou i specializovaná zařízení pro lidi pod 18 let, kteří mají problémy se závislostí a řeší i závažné rodinné problémy... tak stačí jen říct. Neměla byste na to být sama. Držím palce.