Jak přestat s pervitinem
Dobrý den, už asi čtyři roky beru perník, prvně dlouho nosem, a rok a půl nitrožilně. Dva roky zpátky sem ho bral skoro každý den. poslední dobou tak jednou za týden.Teď se snažím jednou za 14 dní. Je možné zvládnout závislost sám doma? Nechci nikde dojíždět, protože má rodina a přítelkyně o tom neví. Kdysi sem měl psychické problémy z marihuany a tak nechci aby to zase prožívali znova. 10 dní sem vklidu a pak na to začnu myslet a musím si ho sehnat. Pak jak si ho dám tak mám výčitky svědomí, že sem to zase nevydržel. Štve mě to. Chci s tím napořád skončit. Jsou třeba nějaké léky, které bych mohl užívat a lečit se doma sám?? Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, pokusit se abstinovat doma sám, samozřejmě můžete, ale dle toho co jste o sobě uvedl, se Vám to evidentně nedaří. Desátý den to nevydržíte a opět drogu vyhledáte. Obávám se, že pokud nevyhledáte odbornou pomoc, budete se v tomto začarovaném kruhu s největší pravděpodobností ,,motat" stále dokola. Pokud chcete Vaše současné problémy prozatím držet v tajnosti před rodinou, můžete zvolit ambulantní formu odborné pomoci. Možná se Vaše rozhodnutí poléze změní a třeba Vám příjde vhodnější nemít žádné tajnosti ( ale to je samozřejmě na Vás ). Léčba závislostí je založena především na motivaci závislé osoby, na její spolupráci, na chuti na svém dosavadním životě některé věci změnit. Bohužel na toto neexistuje žádný lék, který byste začal užívat a tím to vyřešil. Je to především velká práce na sobě, na terapeutickém procesu, kterým je zapotřebí projít. Závislá osoba by měla sama v sobě rozekrýt a zároveň pochopit spouštěcí mechanismus svojí vlastní závislosti, aby pak ve svém dalším životě věděla jak a před čím se chránit, jak pracovat s chutí na drogu, jak předcházet relapsům atd.. Je to dlouhodobá práce, urychlit nijak nejde. Doufám, že Vás to teď neodrazuje, ale jestli jste rozhodnut s pervitinem přestat, neměl by to pro Vás být nezvladatelný problém. Život s pervitinem myslím přináší mnohem více komplikací a nepříjemna, než-li počáteční odvikací stav. Ten vydržíte a další odbdobí je stále lepší, dnes již existuje plno lidí, kteří problém s drogou zvládli dobře a dnes je to pro ně pouze minulost. Při další konzumaci Vás nic dobrého nečeká a to, že tyto cesty dobře nekončí zajisté dobře víte sám. Uvádíte, že nechcete nikam dojíždět. Měl byste asi hodně zvážit, co je te´d pro Vás prioritou. Jestli to je zvládnout problém s pervitinem, musíte pak proto také něco udělat. Samo se to nevyřeší a nikdo to za Vás také neudělá. Je to jen a jen na Vás. Pokud byste měl zájem o nějaké vhodné kontakty na zažízení, napište ještě jednou a uveďte města, která jsou Vám dobře dostupná, velmi rádi Vám je doporučíme. Zatím se mějte hezky a popřemýšlejte o tom. M.K.