STAV-odpoved
xxx
Nemohu se lecit z toho duvodu ze kdyby se to dozvedela moje matka,tak je konec.Je mi 17 let a na psychiatrii sem dochazela,protoze sem se lecila s depresemi.Matka lecbu zatrhla kvuly velkemu uzivani leku.Pri posledni navsteve mi lekar nabidnul antabus.Tenkrat sem tam byla naposled protoze ,jak uz sem se zminila,matka lecbu zatrhla.Dnesnim dnem uz sem asi tyden nepila.Jsem jako vzdy kdz e snazim nepit cim dal vice nervni,podrazdena atd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je skvělé, že se Vám daří už týden nepít. Ty stavy, které prožíváte (podrážděnost apod.) k tomu bohužel patří. Pokud to ale dobře chápu, tak ty pocity, o kterých jste psala posledně (že se cítíte být mimo realitu, nic si nepamatujete, připadáte si jako bez mozku...), že už se asi aspoň trochu zmírnily? Co se týče té odborné péče, tak abych řekla pravdu, asi situaci úplně nerozumím. Pokud máte potíže s depresivními stavy, kvůli nimž jste docházela k psychiatrovi, navíc lékař zjevně věděl o Vašem problému s alkoholem (jinak by Vám nenabízel antabus) a snažil se Vám s tím pomoci, proč je pro Vaši matku problém, abyste tam docházela dál. Nevím, jaké léky Vám lékař předepsal, ale jistě Vám nepředepisoval léky zbůhdarma, ale proto, aby zmírnil Vaše obtíže. Nevím, co konkrétně Vaší matce vadilo, zda je jí zřejmé, že pokud nebudete v odborné péči, že se Vaše obtíže nezlepší... Co by se stalo, kdybyste přes její nevoli v léčbě pokračovala? Myslím, že by bylo asi vhodné za lékařem zajít a o situaci mu říct, jak o Vašich stavech souvisejících s alkoholem, tak o rodinné situaci, kdy Vám matka brání využívat odbornou pomoc. Pokud byste chtěla kontakt na nějakého jiného specialistu, než ke kterému jste docházela, tak bych Vám mohla vhodné kontakty vyhledat, pokud mi napíšete, odkud jste. Napadá mě, zda by bylo reálné využít třeba nějaké rodinné terapie, kromě té psychiatrické péče. Zkuste mi kdyžtak o rodinné situaci napsat víc, třeba bychom přišly na nějaké řešení... Zatím držím palce.