perníček
elinka
dobrý den,bývalá manželka přítele se kterým jmá dceru ji opustila kvůli perníku ve 4 měsících,mezitím samo bylo plno lží,malou vídá minimálně a v podstatě se čas natahuje,kdy se staví a to na pár minut jen,když s ní je,tak se s ní pohrává jen chvíli,dříve s ní anio nechtěla chodit ven,pokud byla ještě s manželem,mezitím také už předtím brala drogy snad i utěky od 13 let,drogxy nevím jak dlouho.ale už byl pokus io léčení 3x ale většinou do 2 měsíců ho ukončila sama.propadla se i k prodeji těla,nebo jak to nazvta,nyní se dostala do komunity,jsou nějaké šance na vyléčení?mimochodem proběhly asi 2 demonstrativní sebevraždy léky,.dcera jwe ve výhradní péči otce,který se řádně stará od 4měsíců,malé je 2 a něco,jaké jsou vyhlídky z vaší praxe do budoucna?má šanci event o vrácení dítěte i přesto,že otec se stará atd a přecijen ji opustilay a neplatí na ni nic,je poměrně mladá-nyní 19 let.má samo problémy s lidma,nemá kdebydlet a ani práci si nenašla,prostě se jí asi ani nechtělo hledat a tak se uchýlí kam může,azylák atd.nyní tedy komunita,.díky.ps perník si pichá.dcera je malá a moc ji nevídá,i téměř 5měsícůl,,prohodila na ni teto,protože si ji asi nepamatuje ani moc.většina rodiny je ráda,že má malá novou mámu,která ji bere a neřeší nic,čí je.přítel té oné samo nechtěl,aby se léčila.myslím,že se stejně potkají.město nenítak velké.zatím je tam 3 týdny na té léčbě.ale i na detoxu předtím měla problémy s lidma kolem,takže povahu asi nezmění.díky za názor-.

Odpověděl:
Dobrý den, jestli jsem to správně pochopila, tak máte obavy, aby bývalá žena vašeho přítele po úspěšném zvládnutí léčby v komunitě nechtěla svou dceru zpět do péče. Domnívám se, že vaše obavy jsou poněkud předčasné. Je samozřejmě možné, že léčbu úspěšně dokončí. Ale k tomu, aby bývalá žena mohla žádat soud o úpravu poměrů k dceři, by bylo nutné, aby abstinovala dlouhodobě a dlouhodobě o dceru projevovala zájem, měla trvalý finanční příjem, zajištěno odpovídající bydlení a také byla zdravotně vpořádku (tedy i po psychické stránce). Soud splnění těchto podmínek zkoumá velmi pečlivě, podkladem pro rozhodování bývají také lékařské znalecké posudky z oboru psychiatrie/psychologie a to jak rodičů tak dítěte. Soud samozřejmě zohledňuje především zájem dítěte a šance na jeho zdravý vývoj v příznivém prostředí. Vzhledem k tomu, že v současné chvíli nelze předvídat jak se situace vyvine, je asi zbytečné se problémem v tomto směru zabývat.