drogy
koulicka
Dobrý den muj syn se vrátil před měsícem z Dobřan,opět jsem mu pomohla,sehnal si práci a zdálo se že začne normálně fungovat.Ale bohužel se za 14dní vše změnilo.Z práce ho vyhodili,začal demolovat garsonku kterou měl ode mě pučenou k užívání a tak ho otec vyhodil na ulici.14dní bydlí před domem dělá nám jenom ostudu a já to těžce nesu neumím se se situací vyrovnat.Syn je plnoletý ale je těžké nepodat mu jídlo,víte zrušila jsem trestní oznámení,manžel se se mnou hádá kvůli němu se bojím synovi pomoct aby mě taky nevyhodil,jak přesvědčit syna,že by bylo dobré se vrátit spět do Dobřan a jestli to vůbec jde.Když jsem volala na psychiatrii řekli mě že když nikomu neubližuje je to jeho věc jak se chová,ale je těžké se koukat jak se syn potápí.V noci už aninespím,protože představa že syn je venku je hrozná,nezdá se mi že by bral drogy,spíš mu předtím zatemnili mozek,nevím co dál,děkuji za jakou koli radu

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, je pochopitelné, že popisovanou situaci takto těžko prožíváte, ale bohužel je v této chvíli důležité to, jaký postoj k řešení problému zaujme syn, stěží mu vnutíte svou představu o tom, jak by měl fungovat, pokud to tak sám nechce. Nicméně Vy s manželem můžete výrazně ovlivnit to, že se mu způsob života, který v současné době vede, přestane líbit – a to tím, že ponecháte zodpovědnost za jeho chování zcela na něm. Může to pak znamenat, že syn bude trestně stíhaný a že bude mít hlad – ale to jsou možná právě podněty, které nakonec povedou k nutnosti problémy řešit a chování změnit. Vím, že je velmi těžké se k synovi takto zachovat, ale je to často jediná možnost, jak dosáhnout změny. Je také důležité dát synovi najevo, že mu neodpíráte pomoc navždy, ale že mu ji rádi a pouze za určitých podmínek, poskytnete. Vzhledem k tomu, že se nacházíte ve velmi obtížné situaci, bych Vám doporučila, abyste na problém nebyla sama a využila (případně i s manželem) odborné pomoci v některém zařízení pro uživatele drog (např. v kontaktním centru) – součástí nabídky služeb bývá i poradenství pro rodiče – odborník Vám může pomoci se v situaci zorientovat, může Vám pomoci při realizaci konkrétních kroků a opatření vůči synovi a v neposlední řadě Vás může v tomto nelehkém období i psychicky podpořit. Pokud byste měla zájem o kontakty na zmíněná zařízení, napište, kde bydlíte a já Vám je ráda vyhledám. Přeji Vám brzké vyřešení této obtížné situace. Mějte se hezky.