pomoc se svou pritelkyni
agent10
dobry den mam ns vas otazku.Me je 27 let ziju sporadany normalni zivot bez drog pracuji ale je tomu asi rok a pul co jsem poznal holku ktere je 19let hned od zacatku jsem vedel ze je zavisla na pervitinu od te doby se ji snazim pomahat rodice ji vyhodily a je to s ni nhorazne tezke vzdy si da i kdyz si neda chtel bych si ji vzit k sobe domu jenze se obavam ze nevydrzi a stehne za dva dny odejde je vetsinou jsem s ni po nocich v aute a snazim se vydrzet ty jeji stavy kolikrat nespim ani 3dny po sobe protoze od ni jedu rovnou do prace jenze jelikoz ja nic neberu me se to hnusi totiz uz to s ni nezvladam,dnes jsem ji odvezl na ubytovnu coz ja delam kdyz uz bejva vycerpana a rekl jsem ze koncim rekla mi at to nevzdavam ze se zmeni jenze ja uz nemuzu me to vse kolem toho strasne nici jsem v jednom kole a stoji me to i nemale penize chapete jak to je plceni ubytoven jezdeni s ni po nocich po vsech blbinach co ji nekdy neplati jsou ty jeji pecky nebo jak tomu rika uziva to teda zilne myslite ze to mam vzdat nebo ji mam zkusit pomoci a vytvorit ji zazemi zase ale kdyby chtela prestat ma moznost bejt u rodiny jednou rekne ze uz ne ale za dva dny je to jinak ja ji mam rad ale ja uz to s ni nezvladam a jsem unavenej z toho.A vim ze kdyz se na ni vykaslu ze ji to nakonec bude jedno jelikoz se vrati k te stare parte fetaku od ktere jsem ji alespon vytahnul a alespon trochu zije jako clovek nemam s ni vztah plnohodnotny ani s ni nespim protoze se bojim nemoci ale miluji ji proste nevim jestli me chapete jde mi i o me ja takovou holku ktera by byla celej zivot zavisla nepotrebuju a nevim co dal myslite ze to ma cenu?? diky predem za odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, dle toho jak svůj příběh popisujete, vnímám z něj, že toužíte po plnohotnoném, rovnocenném vztahu, což je naprosto pochopitelné. Obávám se ale, že Vám jej Vaše přítelkyně nebude moci nabídnout, jelikož závislá osoba, která akutně užívá, tohoto není schopna. Život se závislou osobou je velmi náročný a zdaleka jste ještě nezažil všechny možné fáze, kam až závislost může dovést - jak dotyčnou závislou osobu, které se problém týká, tak blízké kolem... Drogová závislistost se dá poměrně dobře léčit, pokud je závislá osoba motivována a ochotna spolupracovat. Pokud přítelkyně tvrdí, že by svůj život chtěla změnit - ať ho tedy změní. V tom smyslu, že vyhledá odbornou pomoc a začne se léčit, tak jako to udělalo plno lidí, kteří se dostali do potíží s drogami. Dnes již to opravdu není nic ojedinělého a je spousty lidí, kteří prošli léčbou a dnes žijí plnohotnotné životy bez drog, chodí do zaměstnání, mají rodiny či partnerské vztahy a drogy jsou pro ně pouze nepříjemnou minulostí...Vaše přítelkyně Vám může být hodnotnou partnerkou, ale měla by se léčit a pokusit se svůj problém zvládnout. To, že s ní trávíte noci v autě ji nepomáháte a sám pro sebe riskujete, že pokud budete dlouhodobě nevyspán po podobných nocích docházet rovnou do zaměstnání, že se to zaměstnavateli nebude líbit a je to celkem pochopitelné. Asi každý zaměstnavatel přecejenom chce po svých zaměstnancích určitou odvedenou práci... Můžete ji pomoc v tom smyslu, že ji pomůžete zprostředkovat první kontakt s odborným zařízením a třeba ji tam i doprovodíte, podpoříte ji v motivaci...to je vše co pro ni můžete udělat...dál je to jen a jen na ni. Závislá osoba musí dostat přesná pravidla a ty dodržovat, jakmile se necháte zatáhnout do jejich dobře rozehraných her, stáváte se pak součástí prapodivné hry a Vaše pomoc pak přestává být účinnou. Vím, že to zní krutě, ale v některých případech ( a u závislích obzvlášť ) platí, že největší pomocí je právě nepomoci... Pokud mi napíšte ještě jednou a uvedete odkud jste nebo spíše města, která jsou Vám dobře dostupná, mohu Vám doporučit odborné zařízení, kam byste si Vy, jakožto blízká osoba, o všem co Vás v souvislosti závislé přítelkyně trápí osobně došel popovídat. - je to poměrně složitá situace, která se stejně moc dobře po internetu vyřešit nedá. - můžete se poradit jak vhodně postupovat v komunikaci, jaká nastavit pravidla, jak třeba přítelkyni lépe motivovat k pozitivní změně, možná si více ujasníte jak se vlastně dál rozhodnout - a za třetí - také si zcela upřímně myslím, že byste si i Vy v takto náročné situaci, zasloužil podporu. Tyto poradenské služby jsou bezplatné a také mohou být i anonymní. Zatím se mějte hezky a ozvěte se. Přeji hodně sil. M.K.