vstupní lékařská prohlídka a testy na drogy
afroclam
Dobrý Den,jsem dlouhodobá uživatelka pervitinu.Užívám ho nitrožilně a teď mě trápí vstupní lékařská prohlídka,kterou mám absolovovat při nástupu do nové práce.Dnes jsem nastoupila a tak i když od tohoto dne budu čistá,tak jak dlouho bude trvat než se mi nenajde nic v moči ani krvi? Dělají se při této prohlídce testy na drogy?A pokud ano,tak jak lze urychlit proces vyčistění těla?Prosím o rady,které mi pomohou uspět při získání nového zaměstnání.Děkuji A

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Při vstupní prohlídce do zaměstnání se obvykle testy na drogy neprovádějí. Nevím ovšem, kde jste nyní zaměstnaná. Někteří zaměstnavatelé testy na drogy požadují (především se to týká armády, policie, hasičských sborů, namátkové testy se mohou provádět např. u řidičů a také některé zahraniční firmy požadují po zaměstnancích testy na přítomnost drog). Otázkou je, zda se na užívání pervitinu nepřijde jiným způsobem. Uvádíte, že užíváte injekčně a dlouhodobě, takže předpokládám, že Vaše tělesná schránka jeví nějaké známky braní pervitinu (především vpichy, případně další příznaky, jako jsou kožní potíže, podváha...). Takže nevím, zda je možné, aby si toho lékař při vstupní prohlídce nevšiml. Taky mě napadá, že se obvykle dlouhodobé užívání pervitinu projeví i pak v zaměstnání, i kdybyste prohlídkou prošla bez potíží. Tedy že uživatelé pervitinu nebývají obyčejně zrovna perspektivní a spolehliví zaměstnanci a dříve nebo později se objeví nějaké potíže. Co se týče přímo testů na přítomnost pervitinu, tak testy z moči se obvykle negativizují cca do týdne od posledního užití (při dlouhodobém a velmi intenzivním užívání se dá pervitin zjistit výjimečně až tři týdny), při testech z krve se dá pervitin zjistit do tří dnů. Proces se významně ovlivnit a urychlit nedá. Chápu, že si přejete nastoupit do nové práce, jen prosím zvažte, nakolik budete schopná v zaměstnání bez problémů fungovat, pokud budete dál brát pervitin. Další variantou, jak si nové zaměstnání udržet a nemuset se obávat testů a jiných záležitostí, je uvažovat o nějaké formě léčby a abstinenci. Ve Vašem případě by se asi mohlo jednat o ambulantní léčbu, která by se dala sloučit i s docházkou do práce. Je to samozřejmě na Vás, ale za úvahu by to možná stálo. Tak hodně štěstí.