zatím úspěšná abstinentka
Marcelka
Dobrý den, prošla jsem léčbou se závislostí na pervitinu.Moje léčba pokračuje návštěvami u psychiatra.To všechno je moc hezké, chuťě mám čím dál častěji a nedokážu si představit, že bych se měla třeba s tím,že mám chuťe svěřit mojí mamce.Moji rodiče mi pomohli projít léčebnou,za to všechno jim moc děkuji, takže o mém problému vědí...S lidma co jsem brala se nestýkám a dokonce ani s mým přítelem s kterým jsem brala a žila 7.let.A kterého pořád moc miluji..Zatím úspěšně abstinuji 7.měsíců,ale nevím jak dlouho to ještě vydržím...Já ani vlastně nevím nač se ptám,snad poradit,kde si o chuťích promluvit.Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, především gratuluji k úspěšně dokončené léčbě, 7měsíční abstinenci a separaci od přátel, potažmo dlouholetého partnera. Je zkrátka vidět, že máte za sebou velký kus práce, jistě to nebylo snadné a já to opravdu velmi a upřímně oceňuji. Netuším kde jste prošla léčbou, zda některém z AT oddělení na psychiatrii či nějakou terapeutickou komunitou. Ale uvedla jste, že i nadále jste v péči psychiatra, takže předpokládám, že jste zřejmě byla na AT oddělení. Co se týče ,,chutí", to je bohužel celkem běžná záležitost, která bývá pro abstinující konzumenty drog zpravidla to nejtěžší. Vrací se v různých intervalech a také intenzitě a Vám bohužel nezbude nic jiného než-li si připomínat úspěchy, které již máte za sebou a vydržet to. Dle informací dlouhodobě abstinujích uživatelů, tyto vracející se myšlenky na drogy, sny, chutě... postupně slábnou, intervali mezi jednotlivými ,,záblesky" se prodlužují a intenzita prožitku slábne. Také je velmi přínosné o tomto všem hovořit, nejlépe pracovat s tímto tématem na skupině, ale netuším zda Váš psychiatr nabízí ve svých službách i doléčovací skupiny. Jestli ano, začněte se jich co nejdříve účastnit. Jestli ne, rozhodně o tom hovořte s ním ( právě z těchto důvodů ho přeci navštěvujete, abyste hovořili o tom co se s Vámi děje a jak to prožíváte ). Pokuste se zjistit zda ve Vaší dostupnosti je nějaké Doléčovací centrum ( nebo napište která města jsou Vám dobře dostupná a my Vám jej můžeme vyhledat a kontakt Vám napsat ). Chápu, že je to pro Vás asi vše velmi těžké. Bylo by dobré toto období překonat, protože to za to opravdu stojí. Návraty k drogám nic neřeší, spíše to jsou jen velmi rychlé ,,propady"... kolikrát ještě hlouběji, než byla výchozí situace před léčbou. Uvedla jste, že jste s přítelem brala 7 let, takže předpokládám, že nejméně 7 let jste tedy byla na drogách...není to zrovna krátká doba, určitě jste měla možnost během tohoto období, pocítit i ta nepříjemna co s konzumací pervitinu postupně přichází, projít si toxickou psychozou, nepříjemnými ,,dojezdy" apod...První rok bývá zpravidla nejtěžší, zkuste to vydržet. Když budete potřebovat, klidně opět napište. Přeji hodně sil, trpělivosti. Mějte se hezky. S pozdravem Markéta Kordová