piti alkoholu
mates
nezvladam piti alkoholu,nekontrolovatelne se opijim.vyhledavam zaminky proc se napit.nejhorsi na tom je ze tim ublizuji svym nejblissim a ty mne pomalu opousteji.ale pri predstave ze o ne prijdu se bojim ze tento problem nezvladnu.poradte mi prosim jak muzu tento problem vyresit.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, je dobře, že píšete. Problém s alkoholem sice nevyřešíte ze dne na den, ale důležité je a to velmi ( a také to velmi kladně hodnotím ), že na Vaši nevalnou současnou situaci máte náhled a vše s co nadměrnou konzumací alkoholu ztácíte, jste schopen vnímat a není Vám to lhostejné. To je vždy dobré a myslím, že máte šanci s celou touto záležitostí něco udělat. Plno konzumentů, kterým alkohol či užívání drog ,,přerostlo přes hlavu" svůj problém nevnímají, obviňují okolí a na sebe se ,,podívat" neumí a nechtějí... Vy jste právě teď učinil tem první úplně základní krok, bez kterého to nejde, nazval jste svůj problém problémem, přizmal jste si jej a řekl jste si o pomoc. To je vážně skvělé, protože ne každý toto dokáže. Jako další vhodný krok bych doporučila osobní návštěvu v nějakém odborném zařízení, které se specializuje na léčbu alkoholových závislostí. S odbornou pomocí a podporou máte mnohem větší šance tento problém co nejlépe zvládnout. U léčby závislostí je velmi důležitá terapie, díky které lépe pochopíte co se s Vámi vlastně děje, proč se to děje a jak předcházet různým rizikovým situacím. Když nám napíšete ještě jednou a uvedete města, která jsou Vám dobře dostupná, můžeme Vám vhodné zařízení doporučit. Gratuluji k Vašemu rozhodnutí, mějte se hezky a napište. P.S. a ničeho se nebojte, rozhodně nejste první ani poslední, kterému se alkohol vymknul z rukou, začít řešit své potíže rozhodně není žádná ostuda. M.K.