Závislost na jehle
Anička
Dobrý den,ráda bych se zbavila závislosti na jehle.Již 3 roky si píchám subutex a chtěla bych ho vkládat pod jazyk ale jelikož jsem byla 5let závislá na drogách které jsem užívala i.v.je to pro mě dost těžké.Co byste mi dopuručili abych se toho zbavila.Chci subutex užívat tak jak se má.Suboxon jsem také zkusila pod jazyk ale vydržím půl dne a zase si musím dát subutex i.v.POMŮŽETE MI JAK Z TOHOTO ZAČAROVANÉHO KRUHU VEN?

Odpověděl: Martin Hulík
Dobrý den, 5 let před Subutexem a teď 3 roky je jestli to dobře chápu 8 let i.v. a to užje docela slušná kariéra. Je fajn, že uvažujete o nějaké změně. Obecně by asi bylo nejlepší domuvit se v kontaktním centru, kam si (předpokládám) chodíte měnit, nebo si nejbližší kontaktní centrum najděte na internetu a zajděte tam. Možností je více - buď jak naznačujete začít užívat substituci, jak se má, od lékaře, předepsaným způsobem a ve správných dávkách. K tomu budete potřebovat podporu nějaké ambulance, co substituci provádí a vyhnout se úplně černému trhu. Bude to ale těžké, protože jste si zvykla subutex zneužívat - to co provozujete, je normální fetování, nemá smysl si to barvit na růžovo, a se substitucí v pravém smyslu to nemá nic společného. V Praze bych vám doporučil třeba náš CADAS, tam vám pravděpodobně nabídnou substituci suboxonem, ale také poskytnou podporu, abyste přechod mohla zvládnout. Odkaz je tady: http://www.sananim.cz/zarizeni-24-Specializovane-ambulantni-sluzby-CADAS/info.html Jste-li mimopražská, napište, odkud jste a my vám něco doporučíme. No a kdyby to drhlo, položte si otázku, jestli není čas na abstinenční léčbu, třeba v terapeutické komunitě a tedy na radikální změnu životního stylu. Mnozí před vámi to už udělali a většina z nich toho nelituje. Informace o abstineční léčbě vám poskytnou též v káčku.