exekuce.....
Ali
Dobrý den, Mi to nedá ,nepíšu zde dnes dotaz,ale svou zkušenost pro ostatní,kterým uživatelé drog způsobili dluhy.Mi manžel způsobil dluhy opravdu nemalé/před 4 lety/,já jsem psala do nejrůznějších poraden,následně vyhledala postupně 3 právníky,jednala s věřiteli a jediným výsledkem je,že veškeré dluhy musím opravdu zaplatit .Něco jiného je zajisté pokud se jedná o druha,kterého stačí odhlásit z bytu,ale v případě manželů,nepomůže ani rozvod,jelikož dluhy vznikly za manželství.Další mou zkušeností je,že i když člověk postivě vyjednává s věřiteli,nic nedojedná.

Odpověděl:
Dobrý den, máte pravdu, že pokud manželé neměli předmanželskou majetkovou smlouvu či vypořádání společného jmění v průběhu manželství, dluhy jsou vnímány jako společné a věřitelé mají nárok vyžadovat úhradu i po manželovi/manželce (i bývalém/bývalé), byť on sám se na vytvoření tohoto dluhu nepodílel. Je mi líto. To, zda věřitelé přistoupí po dohodě na splátkový kalendář, záleží na jejich rozhodnutí a posouzení. Ze zákona na něj automaticky nárok nevzniká. Ale to vám všechno jistě sdělili právníci, se kterými jste jednala. Mrzí mě, že jste se díky manželově závislosti dostala do takových potíží. Třeba váš vzkaz tady na webové poradně pomůže někomu, kdo zatím řešení podobných problémů a situací v manželství odkládá. Pokud byste se chtěla znovu obrátit na specializovanou poradnu, která se zabývá dluhovým poradenstvím, můžete zkusit kontaktovat Poradnu při finanční tísni, o.p.s., 120 00 Praha 2, Americká 22, tel. 222 922 240, mail: poradna@financnitisen.cz, web: www.financnitisen.cz. Služby jsou poskytovány bezplatně. Přeji hodně štěstí a ať je brzy lépe.