Negativni ucinky vaporizace?
Tomas
Dobry den, chtel bych se zeptat jestli vaporizace marihuany ma nejaky spaTny vliv na plice. Byl jsem okolo 10 let tezkym kurakem marihuany (5-10 jointu denne) avsak pred asi 2 lety jsem zacal pocitovat bolesti nejdrive na pohrudnici, potom se bolest rozsirila na horni cast zaludku a dele rozne pobolivani na ruznych mistech v oblasti plic. Vzdy vsak jen po koureni, byl jsem i 2x na fybroskopii, avsak bez nejakeho nalezu. Bolest bohrudnice si vysvetluji take tim, ze sliznice je podrazdena z kazdodenniho uzivani nosnich kapek, na kterych jsem zavisly, kvuli me chronicke ryme, pouzivam je vsak minimalne, malou davku pred spanim. V nedavne dobe mi hrud obcas pri nejakem pohybu zacla vydavat zvuky podobne lupani kloubu. Je tohle normalni? Prestal jsem tedy pred 3 mesici kourit a zacinam premyslet o vaporizeru, jelikoz velice casto mam velky problem usnout, coz je i castecny problem v nasi rodine a rozhodne do sebe nechci rvat nejake prasky na spani. Proto se chci zeptat, jestli se jsou plice dale schopne regenerovat pri pouzivani vaporizeru, oproti omezeni jointu na treba 1 denne pred spanim, pri kterem si plice k regeneraci nedostanou. Popripade jak dlouho doporucujete vysadit kompletne aby si plice odpocinuly. Posledni dobu jsem precetl spoustu o vaporizaci a kanabinoidech avsak nikde jsem poradne nenasel negativni ucinky vaporizeru na plice diky za rady s pozdravem tomas

Odpověděl:
Dobrý den, při vaporizaci nedochází ke spalování, ale THC se uvolňuje zahříváním, takže rizika poškození dýchacího ústrojí se zcela minimalizují. (Karcinogeny a další látky, které způsobují poškození, se uvolňují při spalování). Takže pokud se bez marihuany neobejdete, je její konzumace vaporizací rozumnou alternativou. Zde odkaz na článek k tématu: http://www.drogy-info.cz/index.php/info/monitor/zahranicni_media/vaporizace_marihuany_odstranuje_riziko_rakoviny Jinak co se týče bolesti pohrudnice a také chronické rýmy, pokud by se to nezlepšilo, určitě bych to konzultovala s lékařem. Dlouhodobé užívání nosních kapek určitě není ideální a jistě existují i jiné alternativy. (U chronické rýmy mohou např. pomoci výplachy nosu vlažnou slanou vodou). Mějte se hezky a s marihuanou buďte raději opatrný. Umí způsobit i jiné potíže, než je poškození dýchacího aparátu. ( http://www.drogovaporadna.cz/rubrika.php?rubrika=16 )