nucená léčba
til
je nějaký způsob, jak závislou, nekumunikující, ale zároveň viditelně chátrající blízkou osobu donutit k léčbě, nebo i proti její vůli ji unístit do léčebny? Děkuji, H.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, léčba závislostí je záležitostí dobrovolnou, tudíž je založena na motivaci a především spolupráci závislé osoby. Hlavním předpokladem, aby léčba byla úspěšná je to, aby rozhodnutí zvešlo právě od této osoby. V některých případech se může stát, že je léčba nařízena soudem, ale má to své postupy a úplně snadné to není. Také tyto nařízené léčby nejsou zase až tak účinné, z důvodů o kterých jsem se již zmiňovala ( motivace atd. ). Každopádně je zcela pochopitelné, že pohled na blízkou chátrající osobu je skličující a Vy byste rádi pomohli. Když nám napíšte kde žijete nebo spíše města, která jsou Vám dobře dostupná, můžeme vám doporučit odborné zařízení, kam se Vy - jakožto blízká osoba můžete dojít osobně poradit jaké zvolit další vhodné kroky. Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenství pro rodinné příslušníky a další blízké osoby konzumentů drog. Můžete více probrat Vaši konkrétní situaci, poradit se jak zlepšit komunikaci a jak třeba lépa motivovat k tomu, aby i dotyčná závislá osoba vyhledala odbornou pomoc. Těchto služeb využívá plno rodinných příslušníků, navíc jsou to služby bezplatné a mohou být i anonymní. Zatím se mějte hezky a napište. S pozdravem M.K.