jana k
Dobrý den, můj bratr už několik let bere pervitin. Vždy s nějakými přestávkami, ale poslední dobou je to dost intenzivní. Chtěla bych mu pomoct, ale nevím jak. Ráda bych, aby se léčil, protože sám toho nenechá. Proto vás prosím o radu a už předem moc děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, léčba drogové závislosti je především založena na spolupráci a motivaci. Především musí závislá osoba s léčbou souhlasit, což bývá velmi často problém v případech, kdy blízké osoby již tento problém vnímají a mají potřebu jej řešit, závislá osoba to jako problém, který je nutno řešit nevidí. Což předpokládám, že bude asi i Váš případ, dle toho co jste uvedla. Nicméně, to že Váš bratr ještě není ve stadiu, kdyby byl ochoten spolupracovat, můžete Vy jakožto blízká osoba, využít poradenských služeb, které Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog také nabízí a podrobněji Vaši konkrétní situaci více probrat. Můžete se poradit jak vhodně pokračovat dále, jak s bratrem komunikovat a jak jej třeba i lépe motivovat k tomu, aby i on sám odbornou pomoc vyhledal. Veškeré služby těchto zařízení jsou bezplatné a mohou být i anonymní. Nebojte se jich využít. Kontaktní centrum Svatoplukova 18 Břeclav tel : 519 322 842 e-mail : kackobreclav@razdva.cz P.S. mějte se hezky, ať Vám daří. Když budete mít chuť napište jak se to s bratrem dále vyvíjí. S pozdravem M.K.