Marihuana
Josef
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, kdy je dobré dát syna na detoxikační léčbu. Víme, že občas marihuanu kouří, ale je to tak jednou za 1/2-1/4 roku. Možná častěji, ale bojíme se , aby se to nestupňovalo.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, na detoxifikační léčbu, bych být Vámi syna rozhodně v situaci, kdy konzumuje marihuanu zruba 3x do roka nedávala. Léčbu podstupují závislé osoby, které již mají svou závislost značně rozvinutou a myslím, že Váš syn, do této kategorie dle toho co uvádíte nepatří. Je celkem pochopitelné, že Vy - jako rodiče máte obavy, ano, v různých statistikách se samozřejmě můžete dočíst, že velké procento osob, které zkončili se závislostí na tvrdých drogách začínalo kouřit marihuanu, ale taktéž je uvedeno ve statistikách, že prvotními kroky byli cigerety a alkohol...také ale zátoveň existuje plno lidí, kteří si po nějakou určitou dobu svého života zkusili několik experimentů, v závažnější potíže to nikdy nepřerostlo a marihuana postupně z jejich životů vymizela. Pro Vás by teď v tuto chvíli mělo být důležité, jak si Váš syn, vede v každodenních povinnostech. Zda je ještě ještě školou povinný - jaké má výsledky při studiu, zda se i nadále věnuje zájmům, kterým se věnoval dříve, jaké má kamarády, jak komunikuje s Vámi atd...bylo by dobré toto vše průběžně a nenásilně monitorovat. Také by bylo vhodné, kdyby jste se spojili s nějakou poradnou pro rodiče, kde byste své pochybnosti a obavy mohli více a konkrétněji rozebrat. Bohužel jste neuvedli odkud pocházíte a tak Vám nemohu doporučit vhodné zařízení, ale pokud ještě jednou napíšete a uvedete, která města jsou ve Vaší dobré dostupnosti, můžeme Vám vhodný kontakt doporučit. Zatím se mějte hezky a napište. M.K.