prosím pomoc!
Trauerak
Dobrý večer, omlouvám se Vám, že Vás ruším už proto, že nevím, zda-li se na Vás obracím správně. Chtěla bych se poradit.. Jelikož mám problém, který mě moc trápí a hodlám ho nějak vyřešit. Mám bývalého přítele (17), který nyní nehorázně často užívá drogy. Na počátku to začalo zcela nevinně, párkrát si vzal marihuanu, ale nyní je několikrát denně pod vlivem. Píšeme si spolu, protože ho mám moc ráda jako kamaráda a právě proto, hledám nějakou pomoc. Jelikož mám dojem, že neužívá "jen" marihuanu a pervitin. Kdykoliv ho vidím ve městě, tak je mi zle. Dneska jsem ho potkala se svým nynějším přítelem, pozdravila jsem ho a on odpověděl skoro po dvou minutách, mezitím, co na mě zíral, jako by mě neznal. Oči totálně červený, tvář pobledlá a chůze typického narkomana. Hned jsem se z toho pohledu složila přítelovi do náruče se záchvatem pláče. Proč to ten kluk dělá? Víte, měl na základní škole velký problém - byl strašně moc šikanován. Dostal se z toho, ale drog se zbavit nemůže. Když jsme spolu byli ve vztahu, což je cca 7 měsíců zpátky, nebyl tak strašně hubený, jako je nyní. Mám pocit, že ho dokonce nějakým způsobem "vyhodili" z domu. Chodí poměrně špinavý, nosí stále stejné oblečení a je zkrátka neudržovaný. Drží se party, kde je to téměř samý narkoman, s normálními lidmi ho nevídám. Strašně ráda bych mu pomohla, ale samotné mi síly nestačí.Přemýšlela jsem, že bych se zastavila u něj doma a nějakým způsobem se to pokusila vysvětlit jeho rodičům. A nebo bych na jejich adresu poslala nějaký dopis. Třeba by ho mohli nuceně dát do nějaké léčby, ne? Myslím, že by mu to mohlo alespoň malinko pomoci. Já se skutečně nemohu dále dívat, jak mi mizí před očima. Každý den se bojím, kdy se dočtu v novinách, že se předávkoval mladý narkoman (17) v Liberci.. Jelikož mám i svých problémů dost, tak bych se alespoň ráda postarala o něj, aby byl v pořádku a měl zajištěnou budoucnost jako normální, zdravý a veselý člověk, a ne jako narkoman. Prosím, nevíte, jaké se mi nabízí řešení v mé situaci? Nevím, co dělat, abych to udělala správně a abych mu tím ještě více neublížila. Prosím o odpověď v co nejbližší době, s pozdravem a přáním zbytku pěkného dne M. Aneta

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Aneto, rozhodně nás nerušíte, naše webová poradna je tady právě proto, abychom odpovídali na veškeré dotazy a obrátila jste se správně. Je od Vás moc hezké, že máte snahu bývalému přítelovi pomoc. U léčby závilostí je, ale hlavním předpokladem to, že osoba, které se problém s drogou týká, bude motivována a ochotna spolupracovat, což nevím zda zrovna v tomto případě je. Také jste uvedla nezletilost dotyčné osoby a Vaše pochyby zda o této skutečnosti říci jeho rodičům. To samozřejmě můžete, rozhodnutí je na Vás, ale možná by nebylo úplně od věci, než se do něčeho podobného pustíte, kdyby jste zašla se nejdříve osobně poradit a tuto záležitost více a podrobněji probrala s nějakým odborníkem. Zmínila jste Liberec, uvedu vám tedy kontakt na zařízení, kam se můžete obrátit a využít bezplatného ( může být i anonymní ) poradenství pro blízké osoby závislých osob. Kontaktní centrum ,,Most k naději" Rumunská 5 / a Liberec tel : 482 713 002, 482 317 373 mob : 775 624 246 e-mail : kc.liberec@mostknadeji.cz vedoucí zařízení : Lucie Shovánková provozní doba K-centra : PO až PÁ 8.00 - 16.30 ( 12.00 - 12.30 polední pauza ) Do K-centra můžete přijít kdykoliv během provozní doby, je ale výhodou si předem zavolat a dohodnout si termín konzultace. Když o Vás bude pracovník vědět, bude mít na Vás dostatek času a také nebudete muset čekat. Mějte se hezky. M.K.