jak promluvit do duše
Dobrý den,jsem matka 17 letého kluka,který začal experimentovat s drogama.dnes jsem mu udělala test na metamfetamin a je pozitivní.Nevím jak začít mluvit o tomto problému,křik určitě nepomůže.jakým způsobem s ním mluvit,aby se nestáhl ještě víc.vím,že občas trávu kouřil,ale s tvrdýma dgogama mě ujištoval,že nic nemá.prosím o radu,kam se obrátit,jsme od Českých Budějovic.děkuji.M.

Odpověděl:
Dobrý den, je moc dobře, že se situaci snažíte řešit bez zbytečného křiku a vypjatých emocí, které ji mohou zbytečně hrotit a komplikovat. I když experimenty s drogami, ať už těmi nelegálními nebo legálními, projde velká část dospívajících a většina z nich do závislosti a nějakých fatálních potíží nespadne, je určitě rozumné "nezametat takový problém pod koberec" a tvářit se, že neexistuje. Řekla bych, že by pro vás asi bylo za současného stavu nejpřínosnější, zajít se poradit s odborníky osobně. Mohla byste v klidu probrat situaci s někým nestranným, kdo má s řešením takovýchto potíží zkušenosti. Účinné bývá k problému přistupovat komplexně v kontextu vztahů a fungování všech zúčastněných členů rodiny, a to se na internetové poradně zvládnout úplně nedá. Níže vám posílám kontakt na poradnu v Českých Budějovicích, kam se můžete obrátit jak vy sama, tak v případě zájmu i váš syn nebo společně. Držím vám palce a přeji hodně štěstí. Drogová poradna PREVENT Tylova 23 370 01 České Budějovice Tomáš Brejcha, DiS., Mgr. Michaela Kotyzová Tel: +420 725 708 078 E-mail: poradna@os-prevent.cz Web: http://dp.os-prevent.cz