Pervitin opět
Jeanine
Dobrý den, mám dotaz ohledně pervitinu.S přítelem tento-jeho problém řešíme už delší dobu. Několikrát jsem zde také o tomto problému psala.Užívá s pauzami pervitin.Vydržel už delší dobu bez. Dali jsme si ultimatum,že po třech týdnech uděláme test jinak se rozejdeme. Asi 3 dny před tím testem k němu přišel "kamarád" a nabídl mu jej. Samozřejmě přítel, když to u sebe měl, tak si to vzal, jednou(kouřil). Dostavil se opět stav, kdy přišly jeho nálady po dojezdu a asi 4 dny se uzavřel do sebe a chtěl být sám, aby mne těmito náladami netrápil. Nedokážu a nechci se s ním rozejít. Tvrdí mi, že test když mu udělám, že dokáže ho mít negativní tím, že hodně pije a jí, že to dostane z těla během třeba tří dnů, je to možné? Bavím se o testu z moči. Také mi tvrdí, že pokud to u sebe nemá, nemá potřebu si to vzít. A ani mu to "prý" nic nedělá. Ví, že tím ničí vztah. Tvrdí že není závislý. Tak já Vás prosím o radu, jak máme postupovat když mi tvrdí to, co tvrdí? Je třeba vyhledat odbornou pomoc? Podotýkám že začal asi minulý rok v létě a s nějakými třeba i delšími pauzami se to táhne až do teď. Slibuje, že chce udělat tlustou čáru za vším a věnovat se hlavně našemu vztahu a mít čistou hlavu, jak toho dosáhnout? Poraďte.. Děkuji předem

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, bohužel dotazů zde na poradně máme plno a mě se nepodařilo vyhledat Vaše předešlé dotazy, takže v tuto chvíli netuším, kdo z kolegů na ně odpovídal, na co přesně jste se dotazovala a jakých odpovědí jste se dočkala. Nicméně, k Vašemu aktuálnímu dotazu - je pochopitelné, že chcete příteli pomoci a stále se pokoušíte najít nějaké řešení. Tážete se zda vyhledat odbornou pomoc. Je to to nejrozumější řešení, ale nebývá to úplně snadné v momentě, kdy dotyčná osoba, která psychotropní látky konzumuje ( i když jen zřídka )a tuto potřebu zcela nepociťuje. Vy již vnímáte konzumaci drog jako problém, který byste ráda řešila, bohužel, nejvíce je zapotřebí, aby i toto vnímala osoba, které se to bezprostředně týká, tedy Váš partner. Drogová závislost se dá poměrně dobře léčit ve chvíli, kdy je závislá osoba motivována a ochotna spolupracovat. Pokud přítel není ve stadiu, kdy by byl ochoten nějaké odborné zařízení navštívit, můžete prozatím Vy - jakožto blízká osoba využít poradenských služeb, které tyto zařízení ve svých službách též nabízí. Můžete se osobně poradit jak vhodně postupovat dále, jaké zvolit další kroky, jaká nastavit pravidla, jak s testováním a jak třeba přítele lépe motivovat k tomu, aby i on sám pomoc vyhledal. Pokud nám napíšte města, která jsou ve Vaší dostupnosti, můžeme Vám poskytnout vhodné kontakty. Co se týče prokazatelnosti pervitinu v moči, tak ta se pohybuje v rozmezí 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předešlé konzumace, na kvalitě drogy a na organismu, jak rychle se s tímto procesem vypořádá. Je to vždy individuální záležitost a nelze přesně určit kdy kdo bude již beze stop či nikoli. Tento proces, ale ničím nijak urychlit nelze, takže ani zvýšeným příjmem tekutin, to partner zvlášť neovlivní. Odpovědi, které Vám přítel dává jsou naprosto typické a obdobné uvádějí v podstatě všichni, kteří ve své blízkosti konzumenta nelegálních drog mají. Proto by bylo vhodné, jak jsem již zmiňovala, Váš problém probrat více a konkrétněji. Napište a my Vám doporučíme, kam se můžete obrátit. Zatím se mějte hezky. M.K.