ira
Děkuji za Vaši odpověď, ale musím se ještě zeptat. Bratr si volal do obou AT ambulancí. Dostal termín příští týden,ale v pátek dostal zprávu, že se schůzka posouvá na červenec. Ve druhé AT ambulanci by ho objednali na polovinu července. Takže je poměrně dlouhá čekací doba i v AT ambulanci, na detox to samé. Já vím, že člověk řekne, že si to způsobil sám, tak ať to vydrží a vyzkouší vůli. Jenže si myslím, že jeho závislost na alkoholu způsobila jisté změny" ve fungování mozku", které pak působí, že pro takového člověka je extrémně obtížné úspěšně abstinovat, pokud se nemůže opřít o nic jiného než o vlastní vůli. Prosím, co v takovém případě dělat? Opravdu je člověk schopen sám zvládnout abstinenční příznaky, nebo mu zbývá pít a udržovat se do té doby, než bude pro něj místo? Děkuji Vám za odpověď. Každá rada je dobrá.

Odpověděl:
Dobrý den, vím, že nastoupit do léčby závislosti nelze ze dne na den. Při nástupu na detox se nepředpokládá, že dotyčný před tím nebude pít. Samozřejmě, že je však lepší, když se snaží mít pití alespoň nějakým způsobem pod kontrolou. Případný ambulantní detox bude mít bratr možnost konzultovat s lékařem při návštěvě AT ordinace, který může posoudit i vhodnou medikaci, eventuelně doporučit detoxifikaci v léčebně. Přeji hodně štěstí a ať bratrovi jeho odhodlání co se týče léčby vydrží. Ohledně zvládání abstinenčních příznaků - záleží na jejich intenzitě, stupni závislosti a motivaci závislého. Určitě je však rozumné vyhledat odbornou pomoc a podporu.