Durogesic - prosba
Zmeškalová Jarmila
Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o pomoc. Je mi 52 let. 11 let se léčím s bolestí levého ramene. Byly mi předepisovány léky Ibalgin, Coxtral, Doclofenac100,DHC.Continus 60, tramal apod. Od 23.11.2008 jsem v pracovní neschopnosti dg. 501 M. Nyní jsem léčena mj.na Centru bolesti. 18 měsíců beru opiáty Durogesic 50. 11.3.2010 jsem podstoupila operaci krční páteře (3 obratle). 13 hodin po operaci se objevikly abstinenční příznaky. Opět mi byl nasazen Durogesic 50. Tady jsem zjistila tu strašnou skutečnost, že jsem drogově závislá. Po dohodě s lékařkou Centra bolesti, jsem začala dávky snižovat. Ukrutné bolesti se mi vrátily a navíc mám absťáky. Trpím nespavostí, jsem unavená, roztěkaná, nesoustředěná, nervozní, třesu se. za těchto strašných okolností se mi podařilo opiáty snížit na 25 uq/hod. Potřebuji se zbavit i této dávky. Začínám mít pochybnosti, že dále již to nezvládnu. Pracovní neschopnost mi skončí a co dál. Při práci nejsem schopná dávky snížit, vysadit. Absťák je hrozná věc. prosím, mihli by jste mi poradit jak z toho ven? Kam bych měla zajít, koho požádat, nebo už mi není pomoci? Na opiátech bych nechtěla zůstat. Od bolesti mi trochu pomohly, ale ty vedlejší účinky!! za případnou odpověď děkuji. Přeji hezký den. jarmila

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, opiátové přípravky jsou opravdu dost návykové a vyabstinovat z nich není nic jednoduchého. Myslím, že na to jdete dobře - postupně dávky snižujete, radíte se s lékařkou. Touto cestou bych pokračovala. Zároveň je třeba řešit důvod, proč jste opiáty brala, tedy bolesti. Na to je největší odborník právě Vaše doktorka. S tou byste měla i nadále celou situaci konzultovat. Případně přidat nějakou psychoterapeutickou pomoc, terapeuta, který by Vám pomáhal vyrovnat se s abstinencí od opiátů. Napadá mě také, že existují některé alternativní možnosti, jak se zbavit bolesti, např. akupunktura, relaxace apod. I na ně se zeptejte své lékařky, měla by Vám nabídnout také něco jiného než opiáty.