alkohol - pomoc pro rodinu
ira
Dobrý den,chtěla bych Vás opět požádat o radu. Díky bratrově několikaleté závislosti na alkoholu, trpíme celá rodina. Píši sama za sebe, neboť poslední dobou mě přepadají stavy úzkosti, vnitřního neklidu, trpím nechutenstvím. Ráda bych věděla, zda některá poradna pomůže i rodinným příslušníkům. Podotýkám, že bratr nechce spolupracovat, svou závislost stále popírá. Jsem z toho všeho unavená, a to nejen já, nechceme ho odkopnout, ale cítím, že nás to dost pohlcuje. Jsme z kraje středočeského KH,KO. Děkuji za kontakt.

Odpověděl:
Dobrý den, máte pravdu, závislost jednoho člena domácnosti dokáže pohltit a psychicky rozložit celý zbytek rodiny. Je rozumné ve chvíli, kdy bratr není ochoten svůj problém konstruktivně řešit a závislost popírá, vyhledat odbornou pomoc pro sebe a rodinu. Určitě získáte potřebnou oporu a budete moci zkonzultovat, jak na bratra jako rodina optimálně působit, aby se svou situací něco dělal. Posílám vám kontakty, které by pro vás mohly být dostupné. Ideální by asi bylo vypravit se rovnou do Prahy, kde se sdružení Anima přímo na druh pomoci, který potřebujete, specializuje. Ostatní AT ambulance se specializují především na ambulantní léčbu závislých a nejsem si jistá, které z nich poskytují terapeutickou péči také rodinným příslušníkům. Ale pokud si tam zavoláte, určitě vám dají potřebné informace. Hodně štěstí a sil. Anima, občanské sdružení pro péči o rodiny závislých Apolinářská 4a Praha 2, 128 00 tel.: 777 113 387, 224 968 239 www.anima-os.cz Kolín, Psychiatrická ambulance AT Magdaléna, o.p.s. Smetanova 764, Kolín IV, 280 00 telefon: 733 193 646 MUDr. Gabriela Jinochová http://www.magdalena-ops.cz Benešov, Ordinace pro návykové nemoci psychoterapie včetně skupinové, farmakoterapie, substituce Tyršova 2070, Benešov, 256 01 telefon: 311 440 018 MUDr. Olga Kasková Kutná Hora, Ordinace AT Vojtěšská ul., Poliklinika, Kutná Hora, 284 24 telefon: 327 503 204