k dotazu 566403
elis
Děkuji za odpověď, včera jsem pročítala tuto poradnu, a musím říct: Klobouk dolů, já mam na krku závisláka jednoho (a mam toho dost) a na vás se sypou teda životní příběhy!!! Ještě bych se chtěla poradit. Mě osobně se Ondřejov líbil (byla jsem tam s přítelem jen jednou, když se poprvé objednával), ale všechny info mam pouze od něj. Takže podle něj tam může chodit kdy chce (někdy říká, že tam chodí denně, někdy jenom jednou týdně, někdy tam chodí na 13 h., někdy na 15.). A mě se to moc nezdá. Závislý přece potřebuje řád, znát dopředu svoje povinnosti... Jak píšete, nejdůležitější je, aby se partner chtěl léčit. A jak to mam poznat? Nic se nemění, mám pocit že mi stále lže (teď myslím jeho práci a dochízení do ondřejova) a já si nijak nemůžu ověřit, jestli a zda vůbec do ondřejova chodí, domluvený, že tam pujdem spolu jsme už asi 2 měsíce a vždycky to náhodou nevyjde. A do toho se mi v hlavě honí všechny ty psychiatrický diagnózy a já si říkám, jestli jeho chování není způsobeno tím.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, máte pravdu, že je trochu zvláštní, pokud na Ondřejov přítel chodí jednou tak a podruhé onak a pokud už dva měsíce "náhodou" nevychází společná návštěva. Asi ho záte dobře a tedy tušíte, že něco není v pořádku. Z toho pak zřejmě nejasný pocit, že Vám neříká celou pravdu nebo přímo lže. Nevím přesně, jaké diagnózy máte na mysli, které by měly způsobovat takové jednání. Nejčastěji se objevuje ale právě u diagnozy závislosti, za lhaním bych nic dalšího nehledala. Dalo by se o Vašich pochybách s přítelem otevřeně mluvit? Vysvětlit mu, proč mu ne úplně věříte, proč potřebujete společnou návštěvu? Myslím, že ta by mohla být klíčem k většině Vašich pochyb a proto bych na ní trvala.