Jane Mareckove - re:pervitin a energie
rozptylova loucka
moc vam dekuji za odpoved. ta posledni carka v sobotu rano nebyla dobry napad, ale uz od vcerejsiho vecera vnimam vyrazne zlepseni a dnes se citim tak na 80% normalu. spadl mi kamen ze srdce a jsem rozhodnuta dlouho si nic nedat...neni duvod kdyz je mi strizlivy dobre. akorat mam technicky dotaz, jestli se tomu vicedennimu stavu po aplikaci taky rika dojezd, i kdyz je latka davno z tela. a proc ho zrejme ostatni neprozivaji jako ja. pry: spanek, jidlo a vse je v cajku. nebo nekdo priznava depky. takze u me by mohlo jit o pocatky tox. psychozy, i kdyz nebyvam paranoidni? i kdyby se na me chystal komplot bylo by to snad fuk. jenom ze svet vnimam jako za sklenenou stenou, kazda cinnost se meni v otravny plahoceni. je to malou odolnosti mozku? jak to delaji lidi, co berou denne, ja bych takhle vnitrne umrela?

Odpověděl:
Dobrý den, já myslím, že není až tak významné, zda nepříjemný fyzický a psychický stav po užití pervitinu budeme nazývat "dojezd" nebo třeba nějak jinak. Každopádně je to reakce organismu na předchozí zátěž a její průběh je individuální. To znamená, že závisí na dispozicích každého jedince a také na aktuálním psychickém a fyzickém stavu organismu. Stává se, že např. i jednorázové užití pervitinu vyvolá toxickou psychózu, pokud k tomu měl dotyčný předpoklady a nepříjemné psychické důsledky mohou přetrvávat i dávno po té, co organismus látku odboural. Každý má prostě citlivost vůči psychotropním látkám a odolnost vůči takovéto zátěži nastavenu jinak a nelze to úplně spolehlivě odhadovat předem. Takže je opravdu rozumné, že jste rozhodnutá dát si od pervitinu pauzu. Nakonec, sama píšete, že střízlivé je vám dobře, tak proč si to kazit:) Držím vám palce a kdyby čistě náhodou s tou abstinencí byly nějaké potíže, klidně zase napište.