drogy+heroin
herakles
Dobry vecer. Moja kamarádka bola dlhodobo zavislá na kokaine- obćas s kombinaciou extazy,marihuany a hašis. Alkohol kaźdy deň samozrejmosťou.Pred rokom vyskúšala heroin. Samozrejme, ostala pri ňom, a keď bola možnos´t, kombinovala ho so spomínanymi drogami. Prešiel necelý rok. Z mojej kamarádky je troska. Musim podotknúť, že pokiaľ bola 8 rokov na kokaine, bola v pohode, vedeli sme sa zabavit,smiat, zit normalne. Ale niekolko mesačna skusenost s heroinom ju zničila. /Zrejme/ po davke, ktoru nezvladlo jej telo, upadla do komy na niekolko dni. Zabudla reč atd. Po prebrati sa z komy ju 4 mesiace hospitalizovali a ucili ju opat rozpravat a chodit. Dnes... rozprava ako predtym. Ale...nevie sa smiať a nevie sa tešiť. Ona by sa chcela zasmiať, ale neide jej to. Chce vstať a chodit. ale bez pomoci druhého nemože vstať a už vobec nie chodiť.. Nema vobec svaly.To, co sa vas chcem opytat je: 1. Ma šancu opat začať chodiť??? 2.Či momentalne nemože chodiť z dovodu vysokeho ubytku svalovej hmoty alebo z iného dovodu?napriklad z dovodu ze bola v kome? 3.Aka je reálna šanca, že opat bude normalne chodiť /bez akejkolvek pomoci/??? 4.Má ešte šancu žit normalny život? taky, ktorý ju urobi štastnou aj bez drog?

Odpověděl:
Dobrý den, je pochopitelné, že kamarádce chcete pomoci. Kamarádka je však nyní v tak těžké situaci, že nejefektivnější bude v současné době kvalifikovaná lékařská pomoc, a to jak co se týče fyzického stavu, tak i psychických problémů. Bohužel, takto po internetu nelze říci, zda za nepohyblivostí vaší kamarádky je svalová atrofie v důsledku dlouhodobého pobytu na lůžku či nějaké neurologické poškození a také nelze odhadovat další vývoj jejího stavu. Nepochybně při propuštění z nemocnice dostala lékařskou zpávu a byla jí doporučena i další odborná lékařská a rehabilitační péče. Také bych považovala za velmi důležité, aby byla vaše kamarádka v kontaktu s psychiatrem/psychoterapeutem, který by jí jednak pomohl zvládnout problém drog a závislosti a zejmána by jí byl nápomocen vyrovnat se současnou, jistě i psychicky velmi náročnou situací. Šance žít spokojený a vyrovnaný život určitě existuje. Pokuste se kamarádce zůstat nablízku, ubezpečit ji, že je stále vaší kamarádkou a v rámci možností ji podpořit v tom, aby svou snahu o spokojený život nevzdávala. Pokud je to pro vás reálné, zkuste jí nabídnout např. doprovod na lékařská vyšetření. Jistě váš zájem a snahu pomoci i po praktické stránce ocení a bude pro ni oporou. Přeji hodně štěstí kamarádce i vám, a ať to všechno nakonec dobře dopadne.