Drogy-už ne, prosííím !
Matezzz
Dobrý den, mám problém, tedy mám jich víc.. Asi před rokem a půl jsem začal s kamarády hulit. No, pravda, docela mi to chutná, účinky ale poslední dobou jsou tak silné, resp. jsem "tak zasekanej", že přestávám dýchat. Ale marihuana mi dělá dobře...Poznávám sám sebe.. (narodil jsem se v ve 23. týdnu těhotenství, biol. matku neznám, ale myslím si, že nutně musela brát v mládí drogy.. Pěstouni mi vždycky říkali, že jsem si žil od malička v jiném světě... ) Problém č. 2 Poprvé jsem vyzkoušel pervitin vloni v listopadu, ovšem ne "šňupnutím", ale rovnou intravenózně. Potřebuju se donutit dokopat se aspon k psychologovi, a chci se ho zeptat, proč já jdu hned do extrému????? Podruhé v životě jsem měl pervitin minulý měsíc, vysmažil jsem sám 2,5 gramu za 3 dny. To přece pro druhouživatele není normální! No, stav byl dobrý, ovšem, jak to bývá, ty dojezdy jsou krutý.. No, za týden mám dostat peníze (kolem 4000 Kč), mám v plánu vyzkoušet poprvé a naposled heroin... Prý je, alespoň dle filmu Trainspotting lepší než sex (doslova - "Vemte si nejlepší orgasmus, jaký jste kdy v životě měli, znásobte ho tisícem, a ani to se tomu stavu, té euforii nevyrovná"). taky se chci už přes tři měsíce dokopat do K-centra, jsem z Liberce, takže tady "káčko" máme.. :) Chtěl bych dělat streeta.. Myslím si, že o drogách vím docela dost, hodně jsem přečetl, jak odborných publikací, tak i příběhy ze života.. Jen ještě podotýkám, že v rodině nikdo nikdy drogy nebral /tedy u pěstounů/, nikdy jsem k tomu veden nebyl, jsme slušná, pracující (až na mě) rodina... Mám vystudovanou obchodní akademii, takže opravdu žádné předpoklady k braní drog nemám.. Tedy možná snad jen od biol. matky.. Prosím, poraďte v mé složíté situaci.. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, ve Vašem dotaze je mnoho rozporů. Na jednu stranu chcete pomoct, na druhou stranu se chystáte v dohledné době sám pomáhat na poli závislostí (jako street worker). Na jednu stranu cítíte, že Vás to k dorgám hodně táhne, že dost možná máte genetickou dispozici k závislosti, na druhou stranu se chystáte pokoušet jednu z nejnebezpečnějších drog, s velkým potenciálem závislost vytvořit, tedy heroin. A to jen proto, že ve filmu, který je velkou nadsázkou, někdo řekne jednu větu. Také s marihuanou je to dost podivné. Evidentně Vám způsobuje problémy (problémy s dechem jsou klasickým příznakem špatné intoxikace marihuanou, mohou předcházet horší panice, často pak lidé končí na pohotovosti, v sanitce) a přitom Vám "dělá dobře". Souhlasila bych s Vámi, že by bylo dobré navštívit nějakého odborníka na závislosti a popovídat si s ním o tom, co vlastně v drogách hledáte, proč se před ničím nezastavíte a kam by to až mohlo dojít. Z Vašeho dotazu cítím, že už sám tušíte možnou past, že to tak úplně v pohodě nebude. Až si tohle vyjasníte, myslím, že z Vás jednou může být moc dobrý street. Do té doby ale jen těžko. Z Vašeho přístupu k drogám, i z toho jak o nich píšete, mám trochu dojem, že testuje sebe i okolí, kam až můžete zajít. Vzhledem k tomu, jaké extrémy Vás přitahují, je to dost sebedestruktivní cesta. A kromě Vás může samozřejmě zničit o Vaše okolí, jako třeba rodinu, která se Vás ujala a které na Vás nejspíš záleží.