pervitin - zlodej energie, uz to trva dlouho
rozptylova loucka
uzivam piko 8let prum. 1x za 2 mesice. porad me to bavi, ale...nevadi mi tolik samotny dojezd, horsi je to pak az se vyspim, najim presto jeste nekolik dni nejsem ok. tedy fizicky jo, ale nemam dusevni elan, nic se mi nechce, kdyz se prinutim malokdy to dokoncim. mam plno vyrizovani, ale udelam jen to nejnutnejsi v praci misto svych dalsich aktivit akorat sedim doma a tupe cumim na tv. vypinam si tel protoze me vysiluje mluvit i s kamosi a rodinou. po byte mam bordel a rano se nemuzu vykopat z postele i kdyz je spankovy dluh uz dospany. oboji je pro me netypicke, pac jsem prirozene ranni ptace a pedant na poradek. kdyby slo o par dni, tak to akceptuju jako dan za umele slasti, ale porad se to prodluzuje...pred 10 dny jsem kalila tri noci a smichala p se subacema s chlastem a porad mi je jeste ted nedobre. ne deprese a smutek spis prazdnota a nerealnost vseho. chvilema vecer se zda ze to je lepsi, ale rano zas to samy. je to normalni takhle dlouho? nemohla jsem si poskodit psychiku? jak mam postupovat, kdyz to nezmizi? pred hodinou jsem si dala po tech 10 dnech mini carku, protoze mam plno povinnosti dnes ktere bych v letargii nedala. naladu porad nemam nic moc, ale citim, ze zas trochu ziju. vim ze to neni reseni. chci zpatky ten strizlivy stav, v kterem mi je dobre.

Odpověděl:
Dobrý den, váš organismus a psychika vám tímto způsobem dávají poměrně jasně najevo, že jim užívání pervitinu nesvědčí a že je výrazně přetěžuje. Po osmi letech, byť občasného braní, se myslím není čemu divit. Jako velmi rizikové bych vnímala to, že pro zkrácení nepříjemného "dojezdu" a možnosti normálně fungovat si dáte "mini čárku". Tímto způsobem máte docela nakročeno k tomu, že nad užíváním pervitinu ztratíte kontrolu úplně a rozjedete se se vším všudy. Navíc se obávám, že mimo rizika závislosti vám hrozí také toxická psychóza, ty stavy "prázdnoty a nereálnosti všeho", které zmiňujete, by tomu mohly nasvědčovat. Jediné, co vám mohu doporučit, je dát si od pervitinu pauzu a to pokud možno napořád. Nechci vás zbytečně strašit, ale obávám se, že jinak dříve či později přijdou dost nepříjemné problémy. Nepíšete, zda jste se již o abstinenci pokoušela a jak vám to šlo. V případě, že by se vám to nedařilo, doporučila bych vyhledat odbornou pomoc a podporu, se kterou se to zvládá snáze. Kontakt na vhodné zařízení vám můžeme napsat, pokud budete mít zájem a dáte vědět region. Odborná péče by byla samozřejmě na místě i v případě, že by vaše nepříjemné psychické stavy s abstinencí neodezněly. A bylo by nanejvýš rozumné se vyhýbat i alkoholu a subutexu (a samozřejmě také všem ostatním psychotropním látkám). Jednak aby váš organismus a psychika měly možnost se zregenerovat a také, aby se náhodou nestalo, že problémy s pervitinem nahradí problémy s látkou jinou. Přeji hodně štěstí, buďte opatrná a když tak dejte vědět, jak to s vámi vypadá.