presné príznaky
vitín
Chcela by som sa spýtať, aké sú príznaky užívanie pervitínu a pod.? lebo mám podozrenie, že bratova priateľka, ktorá je mimochodom anorektička, je na pervitíne. Dnes som ju videla, bola spotená, kráčala rýchlo, ale zrenice mala zúžené. Teda, ak to môže byť len slnkom, tak budem spokojnejšia, lebo by som si bola istá, že to, čo užíva je piko. A približne ako dlho trvajú účinky po požití pervitínu?

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, obecně lze napsat (je třeba počítat s tím, že každá droga na každého může působit jinak), že mezi hlavní příznaky užívání pervitinu patří především zvýšení výkonnosti celého organismu, zrychlené psychomotorické tempo, motorický neklid, zvýšení krevního tepu a tlaku a dechové frekvence, dále rozšířené zorničky, mizí pocit únavy a potřeba spánku, s užíváním pervitinu souvisí i nechutenství, které může vyústit v anorexii. Mohou se objevit i psychické příznaky jako jsou sebevražedné tendence, podezíravost, chorobná žárlivost, dále psychotické stavy podobné schizofrenii, stavy zmatenosti. Objevují se poruchy paměti a neschopnost koncentrace. Hlavní příznaky intoxikace mizí po 8 – 24 hodinách. Podrobnější informace o pervitinu si můžete přečíst na stránkách této drogové poradny v rubrice O drogách (Stimulační látky – Pervitin). Takto po internetu je obtížné odhadnout, zda přítelkyně bratra pervitin užívá – vyhublost skutečně souvisí s užíváním pervitinu, ale to, že byla spocená a šla rychle ještě neznamená, že pervitin užila – zvláště když měla zúžené zornice. Myslím si, že v této chvíli není důležité, zda máte pro svá podezření důkazy či nikoliv – v každém případě byste si měla o celé situaci s bratrem promluvit, aby se případné problémy začaly ihned řešit. V případě zájmu můžete využít i poradenství v odborném zařízení zabývající se drogovou problematikou(když budete mít zájem o kontakty a napíšete mi, kde bydlíte, pokusím se Vám je vyhledat). Přeji Vám hodně štěstí, mějte se hezky.