pervitin
gabriel123
Dobrý den,chtěla bych se ještě zeptat.Pokud by se nešel léčit,mohla bych ho já dát do léčebny.Slišela jsem 6e to jde nějak přez soud.Jestli ano nohla bych poprosit o nějaké informace.Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, nařídit soudem léčbu nelze kdykoliv, jsou proto specifické podmínky a jednoduché to není. V případech kdy je léčba závislosti nařízena soudem, zpravidla není tolik účinnou, jako za situace kdy se pro ni závislá osoba rozhodne sama. Jak jsem již zmiňovala v předešlé odpovědi, léčba závislostí je založena především na motivaci a spolupráci, v momentech kdy je osoba umístěna na pobytovou léčbu proti své vůli, těžko pak se od ni dá očekávat spolupráce a tolik potřebná chuť na svém dosavadním žovotě něco změnit. Já chápu, že jste z celkové situace asi dost zoufalá a hledáte řešení, to je vcelku pochopitelné. Nejlepším řešením by bylo jak jsem již také zmiňovala, aby jste Vy jako blízká osoba navštívila odborné zařízení ( viz kontakty v minulé odpovědi ), využila poradneských služeb pro rodinné příslušníky a podrobně se poradila jak vhodně postupovat dále. Vaše situace není snadná, proto by bylo mnohem výhodnější řešit ji osobně a více konkrétněji. Nebojte se poradenství využít, je opravdu plno lidí, kteří řeší podobné potíže jako Vy. Veškeré služby jsou bezplatné a také mohou být i anonymní. Mějte se hezky a když budete mít chuť, napište jak se to dále vyvíjí. Držte se, přeji hodně sil. M.K.