testy?
I.
Dobrý den. Muj přítel je už asi zhruba 1 měsíc čistý, byl závislý na pervitinu, šňup i nitro, za pomocí rodiny a mě jakožto přítelkyně se mi to podařilo zvládnout. Jen je pro mě docela těžké na 100% mu věřit, proto byhc chtěla nějakou jistotu, že je opravdu čistý. CHci vědět jak se dají provést testy na pervitin, vím že se něco dá koupit v lékárně, je to spolehlivé?? díky za odpověd

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, ano, máte pravdu. V každé větší lékárně můžete zakoupit volně prodejný orientační test na detekci z moče. Stojí kolem 100,-Kč, na pervitin je třeba zakoupit test na amfetemin. Zcela nejpřesnější jsou, ale testy provedené přímo toxikologickou laboratoří, což je podstatně dražší, ale za to 100% spolehlivé. Rozbor jedné látky stojí 487,-Kč, výsledky testu jsou cca do 10dní hotovy. Je zapotřebí žádanka od nějakého lékaře ( stačí praktického ), k tomu pak je zaslán výsledek testování, též u lékaře, který žádost vystavil probíhá úhrada. Vzorek moče lze zanést osobně, také se mohou poslat spolu se žádankou poštou, v případě, že je žadatel mimopražský. Detekce pervitinu z moče 3 - 21 dní. Při občasném užití cca do týdne. Detekce pervitinu z krve 1 - 3 dny. Ústřední toxikologiclá laboratoř Ke Karlovu 2 Praha 2 Areál Dětské kliniky, budova A, 1.patro tel : 224 967 188 P.S. mnohem více ( než-li partnera kontrolovat ), byste pro něj udělala, kdyby jste mu např. doporučila, návštěvu odborné pomoci. Netuším do jaké míry byla jeho závislost rozvinuta, v některých případech je zcela dostačující ambulantní léčba ( k posouzení je, ale zapotřebí osobní kontakt a pohovor ), bohužel přes internet to nikdo objektivně zhodnotit nedokáže. Chápu, že Vy i rodina chcete mít jistotu, ale testování samo o sobě Vám v podstatě neřekne nic víc, než-li to, zda byla či nebyla užita konkrétní droga v poslední době. Problém závislosti jako takové to zdaleka neřeší a věřte - do vztahu dvou lidí to také moc pohody zrovna nepřináší. Myslím, že by bylo mnohem účinější, kdyby přítel svůj problém závislosti řešil, tím myšleno léčil se. S odbornou pomocí má mnohem větší šance na úspěšné zvládnutí tohoto problému. Vy jako partnerka byste se terapie též mohla účastnit, i spolupráce rodiny je vždy velkým přínosem. Jak se k celé záležitosti postavíte je samozřejmě na Vás, ale kdyby jste měla zájem, můžeme Vám nějaké vhodné zařízení doporučit. Postačí, když napíšete jaká větší města, jsou Vám dobře dostupná. Zkuste o tom popřemýšlet a ozvěte se. Zatím se mějte hezky a příteli gratujuji k měsíční abstinenci, to je vážně skvělé. M.K.