caky
dekuji za odpoved.moc jste me nepotesila.lecebnou jsem neprosla a terapeuta zadneho tak nemam.chci se jeste zeptat,porad skripu zubama a kdyz jsem unavena,tak se krouti a krivim pusu.nic tragickeho,ale obcas je to pro okoli neprijemny a musi me na to upozornit abych se srovnala.je to z drog?a da se s tim neco delat?preju krasny den

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, léčebnou jste nepřošla, nevadí. Můžete se s klidem obrátit na jakékoliv Doléčovací centrum, které je Vám nejblíže a tam si dohodnout sezení s terapeutem. Nemusíte se ničeho obávat. Vy již tři roky neberete, takže nebudete nikam docházet denně, ani Vás nikdo nedube nutit nastoupit na pobytovou léčbu. Ve Vašem případě se můžete domluvit na kontaktu třeba 1x za 14 dní a nikdo ve Vašem okolí ( např. v zaměstnání ) to nemusí vědět. Během léčby závislosti léčící se osoby snadněji a rychleji za pomoci terapie pochopí princip svojí vlastní závislosti, naučí se jak pracovat s ,,chutí" na drogy, umí odhadnout co je jim nebezpečné, v celém tomto nesnadném procesu se lépe zorientují. Tím, že jste léčbou neprošla, Vám chybí jakási ,,průprava" jak tímto nesnadným obdobím proplouvat. U neléčných lidí pak trvá mnohem déle, než-li se zbaví již zmíněných vzpomínek ( viz I.dotaz ) nebo Vaše ,,křivení" obličeje atd...čím více budete o Vašich stavech a pocitech hovořit s odborníkem, tím lépe všemu porozumíte a dříve od těchto nepříjemných momentů budete mít lidově řečeno pokoj. I kdyby jste se něčeho úplně nezbavila, můžete se za pomoci terapie naučit s těmito stavy pracovat tak, že Vám samotné již vadit nebudou, jelikož se s nimi sama vypořádáte. Takže, bych Vám tímto doporučila, abyste se přestala ve Vašem problému zmítat sama a nechala si pomoci. Pokud mi napíšete, která města jsou Vám dobře dostupná, mohu Vám vhodné zařízení doporučit. Služby v Doléčovacích centrech jsou bezplatné. Popřemýšlejte o tom. Mějte se hezky. M.K.