jak z toho ven..?
Sany
Už 9 let beru..první 4 roky to bylo šňupání..teď už 5 rokem nitrožilně a poslední 2 roky je to prakticky denně.20-30 dní v měsíci.Pracuju jako servírka a ve společnosti "normálních" lidí jsem pořád.Nikdy to na mě nikdo nepoznal.Přestala jsem hubnout už asi před 3 roky,spát,jíst když si "dám" mi taky nedělá problém.Na "piku" už jsem prakticky v normálním stavu.Mám na tom (doposud jsem měla) nejradši tu rychlost,minimum času myslet na špatné věci,které v životě jsou a dějí se,schopnost v práci max. rychle,dobře a s příjemnou a milou náladou obsluhovat..Teď už je to 9 let,co beru a přestává mě to bavit.Začínám se taky bát,že brzy příjde den,kdy se to mému tělu a organismu přestane líbit a příjde nějaký kolaps,nebo tak něco..denně jsem schopná spotřebovat až 1g.Je mi 24 let a už bych chtěla taky trošku jiný život.Ať jsem bydlela v jakémkoliv městě,vždy jsem zkončila u jedné a té samé sorty lidí.Nevím,jak přestat.Chtěla bych,ale chuť si šlehnout a ten pocit potom je fakt silnější..nevím...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, to, jak své fungování popisujete, není zase až tolik běžné. Zvládáte chodit do zaměstnání, jste schopna pod účinkem drogy přijímat potravu, spíte, nehubnete...spíše osoba, která aktivně užívá pervitin hubne, nejí, už vůbec neni schopna dodžovat pracovní docházku, být za cokoli odpovědná. Velkou část z měsíce být na pervitinu, zkonzumovat 1gram za den, také je až obdivuhodné, že netrpíte toxickou psychózou, která bývá častým a průvodním jevem nadměrné konzumce, což se ve Vašem případě dá i nadměrnou konzumací nazvat. Upřímně řečeno, podařilo se Vám zřejmě nemožné. Tím, že Vám pervitin spíše ,,dává" než-li ,,bere" - budete to mít s odvikáním asi o to těžší, než ti, kteří pociťují, že s drogou již fungovat nemohou. Také Vám asi i dost napomáhá ve Vašem zaměstnání, uvádíte, že při profesi servírky Vám napomáhá k dobré náladě při styku se zákazníky, udržuje Vás v pohodě, rychlosti...obávám se, že když se pokusíte sama drogu vysadit, toto vše Vám při výkonu v zaměstnání bude chybět a znova se ke konzumaci vrátíte. Budete totiž po vysazení nefunkční, protože organismus bude vyčerpán, bude mu chybět stimulace a nálada Vám rapidně spadne ,,dolů". Zda-li byste opravdu chtěla s pervitinem přestat, viděla bych to na nástup do nějakého pobytového zařízení, kde budete mít dostatek času a zároveň prostoru k tomu, aby Vaše tělo a zároveň psychika se s celým nesnadným procesem vypořádalo. Devět let být na drogách není krátká doba, touha po daším užívání bude silná a zdaleka to snadné není. Vzhledem k délce Vašeho braní, bych Vám doporučila pobyt v nějaké terapeutické komunitě, která délkou pobytu ( cca 12 měsíců ) zcela odpovídá problematice, kterou závislost je. Může se Vám to teď, v tuto chvíli zdát jako dlouhá doba, ale věřte, je zcela odpovídající a také velmi účinná. Zkuste o tom popřemýšlet, samozřejmě rozhodnutí je jen na Vás. V případě Vašeho zájmu, napište ještě jednou a uveďte odkud pocházíte nebo spíše větší města, která jsou Vám dobře dostupná a my Vám můžeme doporučit zařízení, kde byste si mohla vše potřebné zařídit nebo se více informovat třeba i o jiných možnostech. Také byste neměla zapomínat, že jde stále o drogy. Zpravidla to na nich vždy končí nedobře. To, že jste prozatím na nich byla schopna docela obstojně fungovat, neznamená, že to takto půjde vždycky. Možná, že byste mohla předejít velkým obtížím. Zdravotním, sociálním, možná i právním. Také si myslím, že ve 24 letech se mnohem lépe začíná ,,znova" než-li např. ve 40letech...můžete si svůj život dát do pořádku, tak jako plno lidí, kteří měli stejný problém jako Vy. Můžete žít plnohodnotný život bez nelegálních drog a jendou si třeba založit rodinu, děti...popřemýšljte o tom. Zatím se mějte hezky a ozvěte se. M.K.