můj syn
mamina
Prosím mám dotaz... Můj nezletilý syn - 17let je pravidelný uživatel marihuany a tripu...Občas i šňupání pervitinu. Útěky z domova,krádeže peněz,nechození do školy je u něj normální jev. Chodíme ke soc.kurátorce,psychologovi na sezení,ale stále jsme ve stejné situaci.. nic nepomáhá... potřebuji radu chtěla bych ho dostat na detox nebo do léčebny.. Co pro to mám udělat ?? DĚKUJI ZA VYŘÍZENÍ.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud je syn ještě nezletilý, můžete ho poslat na léčení i proti jeho vůli. Účinek je pak samozřejmě trochu problematičtější, ale po pravdě málokteré dítě jde v jeho věku do léčby dobrovolně. Pokud chodíte k psychologovi, doporučovala bych Vám promluvit s ním a se synem otevřeně o tom, nad čím přemýšlíte a jaké jsou možnosti. Existují např. léčby komunitního typu, jako je výchovné středisko Klíčov, Cesta Řevnice, TK Karlov, TK Nová Ves, které přijímají i takhle mladé klienty a jsou v jejich léčbě úspěšnější než klasická psychiatrická léčebna. Je však třeba dobře zvážit, zda je takové zařízení pro Vašeho syna vhodné, např. jak dlouho bere, jaké má problémy doma, ve škole apod. A to nejde posoudit po internetu. Právě psycholog, za kterým chodíte, a také kurátorka, by Vám v tom měli pomoci. Kontakty na jednotlivá zařízení pak najdete na www.drogy-info.cz v oddíle "mapa pomoci", kde zadáte "terapeutické komunity, pobytová zařízení", případně i lokalitu. Pokud byste potřebovala jakoukoli další radu, dejte vědět. Můžete se také osobně obrátit na některé z drogových zařízení, která poskytují služby i pro rodiče a celé rodiny (kontakt Vám ráda zašlu, jen uveďte lokalitu).